Poruka trgovcima iz New Yorka – inovirajte ili zatvarajte!

Autor: Ana Brajković , 16. siječanj 2023. u 12:09
FOTO: Ana Brajković

Započeo je još jedan najveći maloprodajni sajam u svijetu NRF 2023 –  Big Retails Show koji će se tradicionalno iduća tri dana održavati u New Yorku. Na sajmu je kao jedan od sudionika i naša stručna suradnica i konzultantica za maloprodaju, Ana Brajković.

Sajam se sastoji od nekoliko dijelova – EXPO dijelu koji nudi pregled poslovnih rješenja u maloprodaji, Innovation Laba i Startup Zone – zonama s najnovijim tehnološkim inovacijama primjenjivim u maloprodaji te edukativno – konferencijskom dijelu gdje imate priliku poslušati neke od najvećih stručnjaka u maloprodaji te vidjeti najavu trendova što najveći očekuju u bližoj budućnosti i kako se za to pripremaju.

Konferenciju je otvorio John Furner, predsjednik Walmarta (najvećeg svjetskog maloprodajnog lanca s više od  10.500 trgovina i 2,3 mil zaposlenika) – koji je započeo s jednim citatom koji se čuo i prošle godine – „Lojalnost u maloprodaji je samo odsustvo bolje alternative“. To znači da će potrošači uvijek tražiti bolju opciju za sebe i čim ju nađu – vi gubite tržište vrlo brzo.

A ono što potrošač sada traži kratko je sažeo i dr.James Cash s Harvard Business School:

  • proizvode koji su isplativiji u odnosu cijene i kvalitete
  • proizvode koji su lako i brzo dobavljivi
  • proizvode koji su bolji izbor (nutritivno, kvalitetom, porijeklom i sl.)
  • proizvode i trgovine (fizičke i digitalne) koje nude jednostavno, personalizirano i doživljajno iskustvo

Smanjuju se formati trgovina i razvijaju robne marke

Analizirajući i predviđajući kupovne navike – Macy’s – kao lanac robnih kuća s preko 500 lokacija, smanjuje svoje formate trgovina, zatvara one neprofitabilne i sve se više fokusira na razvoj svojih robnih marki kako bi smanjio zalihe, utjecaj kineske robe i povećao profitabilnost. Jeff Gennette, predsjednik Macy’sa, istaknuo je da iako im značajno raste online trgovina – da detaljno analiziraju gdje će dodatno otvarati manje formate trgovina – Market by Macy’s – jer promet raste i preko 300% u područjima gdje imaju otvorenu fizičku trgovinu uz online opciju naručivanja, ali neki stari, veliki formati više nisu isplativi.

Trgovine se trebaju ponovo kreirati i inovirati

Alberto Serrentino, osnivač Varese Retail, najavio potrebu za kreiranjem i inoviranjem trgovina i koncepata trgovina što nosi sa sobom i inoviranje cjelokupnog maloprodajnog poslovanja. Neminovno će digitalna prodaja dostići prodaju u fizičkim trgovinama, ali kao što radi Macy’s i mnogi drugi – kombinacija fizičkog i digitalnog iskustva povećava prodaju i lojalnost kupaca.

Budućnost online prodaje je u livestreamu

Na tom tragu kako bi digitalno iskustvo još više približili kupcima u svome domu i kupnji u fizičkim trgovinama  – predviđa se da će veliki dio marketinških budžeta biti uložen u livestream kupovinu. Što je livestream kupovina? Gledate prijenos uživo na društvenoj mreži, web stranici ili sličnoj platformi o nekom proizvodu i odmah ga možete kupiti putem linka i sl. Coresight predviđa da će 2023.godine u Kini ta industrija biti vrijedna gotovo 650 mlrd dolara, a u SAD-u 32 mlrd dolara. Potrošači koji kupuju putem interneta mogu na ovaj način otkriti nove proizvode i imati iskustvo s proizvodima koje su do sada samo mogli imati u fizičkim trgovinama.  Adi Ronen, izvršni direktor BuyWitha, jedne od tvrtki koja izlaže u Innovation Labu na NRF 2023, rekao je: “Livestream kupovina ključ je za budućnost maloprodaje jer kombinira doživljaj i zabavu koja se događa u uspješnim fizičkim trgovinama s praktičnošću internetske kupovine.”

Kreirajte doživljaj u fizičkim trgovinama – ne transakciju

Osim samog sajma, edukativni dio predstavlja i fizički obilazak zanimljivih maloprodajnih rješenja i inovativnih koncepata u New Yorku. Jedan od njih je i Artzia, kanadski modni lanac koji značajno povećava broj fizičkih trgovina u SAD-u – nijedna trgovina im nije ista i svakoj pristupaju individualno, ulaskom u trgovinu imate osjećaj da se ušli u neki fini klub, kupci izuzetno cijene odnos cijene i kvalitete, te detalji u trgovini su posebno interesantni – mali kafić unutar trgovine taman prije kabina za presvlačenje gdje se možete osvježiti vi osobno ili osoba koja vas čeka i ne kupuje – i na taj način ne prekida vaš proces kupovine. Ujedno se usred njihove prodavaonice u četvrti SOHO nalazi i prostor za igranje igrica – koji je uglavnom uvijek pun. Sve su to detalji koji dodatno stvaraju doživljaj i želju za boravkom u trgovini – uz mnoštvo prekrasnih proizvoda i mnogo mekanih fotelja gdje možete odmoriti, uživati, čekati, gledati proizvode online i uživo, piti kavu i uživati u iskustvu.

Još jedan takva trgovina je i Melissa koja prodaje gumene cipele od reciklirane plastike – ima toliko interesantnu trgovinu u New Yorku koju poželite prvo slikati, ostati u njoj što duže i na kraju kupiti i cipele koliko ste oduševljeni sa svakim malim detaljem. Prva stvar koja vam upada u oko je izlog – kojeg ustvari i nema jer je izlog velika igraonica s gumenim kuglama i tek kad prođete tu igraonicu – ušli ste u trgovinu, ujedno prodavaonica osim krasno izloženih modela cipela izgleda kao kombinacija galerije, trgovine i zabavnog centra.

Iako Swarovski trgovine su poznate i na našem tržištu – ovdje ćete imati priliku vidjeti i njihov poseban koncept – Instant Wonder – kreiranu kao poseban senzorni doživljaj za svoje kupce koji mogu uživati ne samo u nakitu, već u dizajnu i doživljaju samih proizvoda i samog brenda kroz materijale i dizajn trgovine, te uslugu. Ako ste samo prošli pored ove trgovine i nikad niste niti pomislili nešto ovdje kupiti, ili ništa možda ljubitelj nakita – vjerujem da ćete ući i ostati. Kako je doba instant objava na društvenim mrežama – većina trgovina dodatno predviđa zanimljive kutke koji su interesenti za slikanje, snimanje, objave i sl. – i na taj način dobivaju dodatnu promociju.

Glavna poruka maloprodajnim tvrtkama u regiji je da se fokusiraju na kupca i nude rješenja koja će mu dati kvalitetan proizvod po cijeni lišenoj dodatnih nepotrebnih logističkih troškova, na brz i jednostavan način u okruženju (fizičkom, digitalnom, kombiniranom) – koje je ovisno o proizvodu – zanimljivo, zabavno, edukativno, doživljajno, intuitivno, brzo i jednostavno. Naša regija je vrlo slaba u inovacijama u maloprodaji – upravo one će biti prekretnica za opstanak na tržištu.

NRF 2023 – Big Retails Show u brojkama:

  • 28.000 m2 izložbenog prostora
  • 35.000 posjetitelja
  • 1.000 izlagača
  • 350 predavača i stručnjaka
  • 75 zemalja

 

*O Autorici

Ana Brajković direktorica je konzalting tvrtke Filan Artes te CIRCLED poslovnih edukacija. Održala je preko 3000 edukacijskih seminara. Magistrica je ekonomskih znanosti, a završila je i MBA na Leeds Beckett University. Ima dugogodišnje iskustvo na vodećim upravljačkim pozicijama u razvoju i edukacijama u sektoru maloprodaje.

Komentirajte prvi

New Report

Close