Oznaka “Proizvedeno u Njemačkoj” i dalje ima svoju marketinšku snagu, smatraju u Porscheu čija uprava i ne pomišlja da dio proizvodnje preseli u azijske države.
Kako piše Financial Times, u tom njemačkom proizvođaču sportskih i luksuznih automobila odbacili su mogućnost gradnje tvornice u Kini, svom najvećem i najprofitabilnijem tržištu, unatoč problemima sa zadovoljavanjem potražnje u Aziji krajem prošle godine.
“Postoji argument kvalitete i premium osjećaja za daljnju proizvodnju u Europi za Aziju”, izjavio je FT-u izvršni direktor Oliver Blume.
Oštra suprotnost
“Danas nema nikakvog smisla seliti proizvodnju”, dodao je. Njegov stav u oštroj je suprotnosti s razmišljanjima ostalih njemačkih luksuznih marki automobila, poput Audija, BMW-a i Mercedesa. Oni sve više lokalno proizvode vozila za kinesko tržište, ponajprije kroz zajedničke tvrtke s kineskim partnerima.
Primjerice, prvi čovjek Daimlera Olla Källenius prošle je godine izjavio kako “trokraka zvijezda iz Stuttgarta” neće širiti proizvodne kapacitete u Njemačkoj, gdje su troškovi rada visoki, već će umjesto toga uložiti u Kinu. Međutim, Oliver Blume – koji je također i član odbora Porscheova vlasnika, Volkswagena – tvrdi da se isplati pristati na više troškove rada zbog “Made in Germany” brenda.
“To je također povratna informacija koju dobivamo od naše prodajne mreže i naših kupaca”, kaže Blume.
S obzirom da prodaje skupe automobile, Porsche u Volkswagenovoj godišnjoj dobiti sudjeluje s čak 40 posto. Kinesko tržište tom je proizvođaču iz godine u godine sve važnije. “Prije samo 10 godina Porsche je prodavao u cijelom svijetu manje od 100.000 automobila. Sada samo u Kini proda 90.000 vozila”, pojašnjava Arndt Ellinghorst, analitičar Bernsteina.
Porsche je prošle godine svojih šest modela prodao u 270.000 primjeraka. U Kini se proda trećina Porscheove godišnje proizvodnje, a to je tržište bilo jedino među velikima na kojima je kompanija zabilježila rast tijekom pandemijske 2020. godine. No, postoji i druga strana medalje.
Razvoj brži od očekivanja
Dok je Porsche lani bilježio rast prodaje od 3 posto, “bratski” Audi je u Kini zabilježio povećanje od 5,4 posto, BMW je prodao 7,4 posto više vozila, a Mercedes je došao do dvoznamenkastog rezultata – gotovo 12 posto rasta.
“Premium tržište u Kini razvija se brže od očekivanja i nismo bili u mogućnosti to pratiti jer cjelokupna naša proizvodnja dolazi iz Europe”, pojašnjava Blume.
S druge strane, to je omogućilo Porscheu da zadrži stabilnost cijena, dok su konkurenti s tvornicama u Kini morali znatno spustiti cijene kako bi intenzivirali prodaju. Ovaj nekadašnji inženjer u proizvodnji smatra kako Porsche nema dovoljni prodajni volumen koji bi opravdao lokaliziranje proizvodnje u Kini.
Jedan model proizvodi se u Slovačkoj – europskom proizvodnom središtu kada je riječ o automobilskoj industriji – no električna budućnost Porschea snažno je usidrena u Njemačkoj.
Model Taycan, zamišljen kao izravni konkurent Teslinom Modelu S, proizvodi se u istoj tvornici kao i kultni sportski 911, u sjedištu kompanije u sjevernom predgrađu Stuttgarta, Zuffenhausenu. Blume tvrdi kako ta odluka kupcima Taycana šalje “snažan signal” da je automobil lani prodan u 20.000 primjeraka “osmišljen i proizveden u Njemačkoj”.
Ipak, Blume je svjestan uzrečice “nikad ne reci nikad”. Iako je održavanje proizvodne baze u Europi “win-win situacija” za Porsche i “snažan signal za investicije”, Blume kaže kako tržišne silnice mogu promijeniti Porscheovu filozofiju u budućnosti.
“Za 10 godina, tko zna, ovisi mnogo o tome kako će se razvijati prodajni volumen, a također i regulacija u pojedinoj državi”, istaknuo je Blume.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu