Porsche u prvom kvartalu bilježi pad prodaje zbog slabe potražnje u Kini i Europi

Autor: Poslovni.hr/Hina , 08. travanj 2025. u 12:30
FILE PHOTO: A Porsche logo is pictured during the Volkswagen Group's annual general meeting in Berlin, Germany, May 3, 2018. REUTERS/Axel Schmidt/File Photo

Prodaja u Kini potonula je za 42 posto, a smanjena je i na europskom tržištu, i to za 10 posto.

Porsche je u utorak izvijestio da je u prvom tromjesečju isporučio osjetno manje automobila zbog slabije potražnje u Kini i Europi.

Njemački proizvođač sportskih automobila isporučio je u razdoblju od siječnja do ožujka 71.470 vozila, za osam posto manje nego na početku prošle godine.

Prodaja u Kini potonula je za 42 posto, a smanjena je i na europskom tržištu, i to za 10 posto.

U matičnoj Njemačkoj kompanija je isporučila samo 7495 vozila, za 34 posto manje nego u prvom tromjesečju 2024. godine.

Isporuke u Sjevernu Ameriku poskočile su pak za 37 posto, uz prodanih 20.698 vozila, odražavajući dijelom nisku poredbenu osnovicu na početku prošle godine zbog problema s uvozom.

Njemački proizvođač sportskih automobila našao se između čekića i nakovnja u razdoblju pojačanih napetosti u trgovinskim odnosima Kine i EU-a. Bruxelles je prošle jeseni uveo dodatne carine na uvoz električnih automobila iz Kine, a Peking je naznačio da bi mogao odgovoriti podizanjem carina na benzinske limuzine i sportske terence.

Takav odgovor Pekinga najviše bi naškodio upravo Porscheu, upozorili su tada analitičari, budući da automobile uglavnom proizvodi u Njemačkoj i izvozi ih u Kinu koja čini četvrtinu njegove globalne prodaje.

Mercedes-Benz izvijestio je u ponedjeljak o gotovo istom postotnom padu prodaje u prvom tromjesečju, istaknuvši također slabiju potražnju u Kini i Europi.

Komentirajte prvi

New Report

Close