Njemački proizvođač sportskih i luksuznih automobila Porsche odlučio je otvoriti prvu tvornicu izvan Europe, ali unatoč tome smatra da to neće narušiti imidž “proizvedeno u Njemačkoj”.
Kako piše Financial Times, kompanija je najavila da će iduće godine otvoriti malu liniju za sastavljanje vozila u Maleziji. To će biti najudaljenija proizvodna lokacija od sjedišta Porschea u Stuttgartu.
Pet godina nakon Slovačke
Njemački proizvođač automobila odlučio se za Maleziju zbog rastućeg broja zaljubljenika u njegova vozila, a koji trenutno zbog tamošnje porezne i carinske regulative moraju dvostruko skuplje platiti uvozne sportske aute.
Ova odluka došla je pet godina nakon što je Porsche – u vlasništvu Volkswagena – svoj SUV model Cayenne počeo proizvoditi u Slovačkoj. Time je ponešto poljuljao svoju marketinšku kampanju o automobilima proizvedenima u Njemačkoj.
Od tada je Porsche nastavio proizvoditi glavninu svoje lepeze modela u matičnoj zemlji. Tako je s ponosom isticao kako je novi električni model Taycan “konstruiran i proizveden u Njemačkoj”.
Albrecht Reimold, član Uprave Porschea zadužen za proizvodnju, izjavio je početkom tjedna kako je kompanija osigurala, zahvaljujući pažljivom planiranju, da sve postojeće tvornice budu spremne zadovoljiti trenutnu i buduću potražnju za automobilima.
No, dodao je kako nova linija za sastavljanje u Maleziji treba zadovoljiti specifične potrebe tržišta te da – iako samostalan projekt i umjeren po veličini i kapacitetu – signalizira Porscheovu volju prilagodbe specifičnim lokalnim uvjetima.
Malezijsko tržište automobila spada među brzo rastuća u svijetu, a već nekoliko proizvođača otvorilo je tamo svoje pogone, među njima i Mercedes-Benz.
Prodali 400 auta
O potencijalu tržišta dovoljno govori podatak kako Svjetska banka procjenjuje da će Malezija postati država visokog dohotka između 2024. i 2028. godine. Porsche prodaje automobile u Maleziji putem zastupnika već 10 godina, a prošle godine isporučio je malo više od 400 vozila.
To je 9 posto više nego godinu ranije. Što se ostalih azijskih tržišta tiče, Porsche je ovoga tjedna najavio da će u Šangaju izgraditi centar za istraživanje i razvoj kako bi bolje shvatio i zadovoljio “visoko specifične” zahtjeve kineskih kupaca.
Zanimljivo, Porsche i dalje nije zainteresiran za otvaranje tvornice u Kini, iako mu je to tržište daleko značajnije od, primjerice, malezijskog. Podsjetimo, glavni izvršni direktor Oliver Blume početkom godine je izjavio Financial Timesu kako kompanija nema takvih planova, iako je Kina najveće i najprofitabilnije Porscheovo tržište.
Kina “guta” trećinu Porscheove proizvodnje, a prošle je godine bila i jedino veliko tržište gdje je kompanija zabilježila rast prodaje tijekom pandemije.
“I dalje u Europi proizvoditi za Kinu je argument kvalitete i premium proizvoda”, kazao je tada Blume. Dodao je da je to vrijedno prihvaćanja viših proizvodnih troškova.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu