‘Porez na Colu’ uvodi sve više država

Autor: Maria Mrvelj , 10. veljača 2016. u 08:34
Tržište vrijedi 870 mlrd. dolara/Reuters

Namet na pića s višim razinama šećera do sada dao raznolike rezultate.

Ovu će godinu po svemu sudeći obilježiti uvođenje poreza na slatko, s obzirom da mnoge zemlje razmatraju uvođenje nameta na zaslađenu hranu i piće u borbi protiv pretilosti. Indija, Filipini i Indonezija mogle bi uvesti takav porez, a razmatra se nejgovo uvođenje i u Velikoj Britaniji. Skandinavske zemlje već su imale takve poreze, s različitim uspjehom.

Prije četiri godine uvele su ga i Francuska te Mađarska, a slijedio ih je i Meksiko 2014. godine. Kelly Brownell, dekanica fakulteta u Sjevernoj Karolini, rekla je za Reuters kako je Meksiko sa svojom odredbom potkopao proizvođače sokova. "Činjenica da su proizvođači sokova na gubitku u Meksiku je prilično zapanjujuća", rekla je Brownell. Coca Cola i Pepsi, kompanije koje dominiraju tržištem bezalkoholnih pića koje vrijedi 870 milijardi dolara godišnje, odbili su komentirati situaciju sa porezima na slatko.

Odredba o porezu na slatko je u Meksiku implementirana početkom 2014. kao odgovor na činjenicu da su Meksikanci jedna od najdebljih nacija na svijetu. Otkako je uveden porez, konzumenti su u prosjeku kupovali šest posto manje sokova mjesečno. Zabilježen je i rast od četiri posto na kupovini neoporezivih pića, primjerice vode. Istraživanje Europske unije iz 2014. pokazalo je da je nemoguće empirijski dokazati povezanost između poreza i zdravlja stanovništva.

Komentirajte prvi

New Report

Close