Švicarska prehrambena kompanija Nestlé izvijestila je krajem prošloga tjedna da su joj prihodi pali u prvom tromjesečju zbog nepovoljnih valutnih tečajeva i pada prodaje u Kini pod utjecajem pandemije koronavirusa. Prihodi su u prva tri ovogodišnja mjeseca pali 6,2 posto, na 20,8 milijardi švicarskih franaka.
Među razlozima švicarski prehrambeni div ističe nepovoljne valutne tečajeve. Švicarski franak ima status sigurnog ulaganja u vremenima krize, a pandemija je potaknula ulagače na pojačane kupnje. Zbog jačeg franka smanjena je vrijednost Nestléovih prihoda u inozemstvu.
Kada se isključe promjene valutnih tečajeva i prodaja poslovanja s proizvodima za zdravlje kože i američkog poslovanja sa sladoledima, prihodi su porasli 4,3 posto. Kompanija je izvijestila da joj je prodaja slatkiša i sladoleda u prvom tromjesečju pala jer su kupci manje kupovali darove, a pojačali su “impulzivne kupnje”.
Pozitivan je utjecaj pandemije Nestlé osjetio na prihodima od prodaje gotovih jela, hrane za kućne ljubimce i kave. Poslovanje u Sjevernoj Americi i Europi dobilo je potporu u ožujku u nastojanjima kupaca da stvore zalihe u vrijeme pandemije.
U Kini je pak prodaja naglo pala jer su potrošači gotovo tri mjeseca bili suočeni s ograničenjem kretanja a zalihe su gomilali manje nego oni na Zapadu.
Nestlé je priopćio dioničarima i analitičarima kako unatoč pandemiji i dalje očekuje snažniji rast u ovoj godini, po stopi od oko pet posto ako se isključe promjene valutnih tečajeva, akvizicije i poslovanje s lijekovima.
Prošle godine rast je iznosio 3,5 posto. Kompanija objavljuje neto dobit samo u polugodišnjim i godišnjim izvještajima.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu