Francuska se priključuje 'zelenoj' revoluciji na željeznici kupnjom 15 vlakova na vodik, koji ne proizvode emisije ugljičnog dioksida a trebali bi zamijeniti postojeće dizelske modele, najavio je čelnik francuskog državnog željezničkog prijevoznika SNCF.
Vlakovi na vodik će opremljeni su gorivnim ćelijama koje proizvode električnu energiju iz vodika i kisika.
Njemačka je prva zemlja koja je uvela tu tehnologiju prije godinu dana, stavivši u promet dva vlaka francuskog proizvođača TGV-a Alastom, na pruzi dužine 100 kilometara.
"Nadamo se da ćemo za nekoliko tjedana potpisati narudžbu za proizvodnju 15 vlakova na vodik", rekao je izvršni direktor SNCF-a Guillaume Pepy dodajući da bi vlakovi trebali biti u funkciji za "otprilike dvije godine".
Dosad je Francuska imala problema s dobivanjem čistog vodika, s time da se 95 posto vodika dobivalo iz prirodnog plina. Alstom je predložio prilagodbu modela koji se koristi u Njemačkoj, pa će vlakovi SNCF-a umjesto čistog vodika koristiti kombinaciju električne energije i vodika.
Pepy navodi kako je cilj SNCF-a "da kroz 15 godina na francuskim željeznicama ne ostane nijedan dizelski vlak".
Francuske željeznice do 2021. godine također planiraju zamijeniti neke dizelske modele s novim dizelsko-električnim hibridnim vlakovima na sjeveroistoku, zapadu i jugu zemlje.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu