Rezultati Europskog istraživanja o poduzetništvu pokazali su da čak dvije trećine (72 posto) ispitanika u 12 europskih zemalja ima pozitivne reakcije i stavove prema samozapošljavanju. Stavovi o poduzetništvu najpozitivniji su u Danskoj (kod 88 posto ispitanika), Velikoj Britaniji (82 posto) te Francuskoj (76 posto), dok Turska i Njemačka pokazuju najmanji stupanj odobravanja, sa 65, odnosno 61 posto.
Tinejdžeri najagilniji
“Visoki je potencijal samozapošljavanja diljem Europe i u prosjeku više od trećine ispitanika može zamisliti da započinje vlastiti posao”, poručio je Michael Meissner, potpredsjednik Amwaya Europa za korporativna pitanja. Potencijal samozapošljavanja u Europi ostaje nepromijenjen bez obzira na trenutne ekonomske probleme mnogih europskih zemalja te financijsku krizu, a poduzetnički duh posebice je izražen među ispitanicima od 14-29 godina. Naime, 80 posto europskih tinejdžera i predadolescenata tvrdi kako je njihovo generalno stajalište pozitivno kada je u pitanju samozapošljavanje, a svaki drugi ispitanik u ovoj grupi može zamisliti kako pokreće svoj vlastiti posao.Najprivlačniji razlozi za pokretanje vlastitog posla za Europljane su “neovisnost od poslodavca” te samoispunjenje, odnosno mogućnost za realizaciju vlastitih ideja, dok su izgledi za dodatnu zaradu kao razlog tek na trećem mjestu. Istraživanje je također pokazuje da skoro svaki četvrti Europljanin misli kako je bolja usklađenost obitelji, slobodnog vremena i karijere razlog za pokretanje vlastitog posla.
Nedostaje informacija
Prema tome, samozaposlenost i obitelj ne moraju biti međusobno isključive. “Postoji nekoliko fleksibilnih metoda rada za sebe, kojima se kombinira uspješna karijera i obitelj”, tvrdi i Meissner. Diljem Europe samozapošljavanje je percipirano kao model rada koji djeluje pozitivno na usklađivanje poslova s obiteljskim obavezama. Za 42 posto ispitanika s djecom, samozapošljavanje je moguća alternativa kad je karijera u pitanju. No Europljani žele veću poduzetničku informiranost i edukaciju. Prosječno 69 posto ispitanih slaže se da je edukacija jako bitna za poduzetničke aktivnosti. Ne postoji nacija koja toliko visoko ocjenjuje svoj sustav edukacije i treninga za samozapošljavanje kao što je to slučaj u Austriji (56 posto) i Švicarskoj (52 posto). Ipak, gotovo polovica ispitanika misli da nisu dobro informirani o mogućnostima obrazovanja po pitanju samozapošljavanja. Stoga ni ne čudi da preko 40 posto Europljana ne bi riskiralo s pokretanjem vlastitog posla upravo zbog nedostatka ekonomskog znanja. Osim toga, više od trećine ispitanika sumnja u svoje osobne vještine i znanja te se ne osjeća dovoljno pripremljenima za samozapošljavanje. Iz tog razloga, više od polovice ispitanih Europljana odgovara kako bi trebalo biti više javnih edukativnih programa za početnike u svijetu poduzetništva.
Amway i GFK
Detalji o istraživanju
Istraživanje je provedeno od travnja do rujna 2011., a unutar njega je ispitano 13.606 žena i muškaraca starijih od 14 godina u 12 europskih zemalja (Austrija, Danska, Francuska, Njemačka, Velika Britanija, Italija, Poljska, Rusija, Španjolska, Švicarska, Turska, Ukrajina). Europsko istraživanje finicirao je Amway, a već drugu godinu za redom izradila ga je tvrtka za istraživanje tržišta GfK u Nurembergu, Rezultati istraživanja reprezentativni su za populaciju tih zemalja.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu