Preko dvije španjolske duhanske kompanije kreće praktički globalno preslagivanje u duhanskom biznisu.
Prema pisanju Bloomberga, američka kompanija Reynolds American, proizvođač čuvenih Camel cigareta, namjerava preuzeti španjolsku kompaniju Lorillard koja je sa svojom paletom proizvoda značajno prisutna i na američkom tržištu. Međutim, preuzimanje bi mogli zakočiti regulatori tržišnog natjecanja, ali bi se Imperial Tobacco Group tu mogao pojaviti kao "deus ex machina".Naime, britanski Imperial namjerava prodati trećinu svog udjela u španjolskoj Compania de Distribucion Integral Logista Holdings kako bi pribavio 800 milijuna dolara za nove akvizicije. Time bi bio otvoren put za spajanje Reynoldsa i Lorillarda koji su među najvećim proizvođačima duhana u SAD-u, nakon Altrie.
13mlrd.
dolara prihoda imat će Reynolds nakon preuzimanja Lorillarda
To bi ujedno bilo i najveće spajanje u duhanskoj branši čime bi bila stvorena megakompanija s više od 13 milijardi dolara godišnje prodaje.Reynolds na burzi vrijedi 32 milijarde dolara, a Lorillard 22 milijarde, pa će eventualno spajanje trebati "blagosloviti" i najveći Reynoldsov dioničar, britanska duhanska kompanija British American Tobacco (BAT). Upućeni izvori Bloomberga tvrde da su predstavnici BAT-a koji drži 42 posto Reynoldsovih dionica uključeni u pregovore o spajanju jer će BAT morati financirati dio te transakcije. Glasnogovornici Reynoldsa, Lorillarda i BAT-a odbili su komentirati navode o megaspajanju.Međutim, logika pomalo nezahvalnog biznisa kojim se te kompanije bave prisiljava ih na povezivanje. Potrošnja duhana već je dugo na lošem glasu i sve se više ograničava u cijelom svijetu, pa tako ni nekad obećana zemlja za duhansku industriju – Kina – više nije tržište iz snova.
U sljedeće četiri godine potrošnja duhana pasti će za tri posto na globalnoj razini, a 2,4 posto u Kini. U ostatku svijeta pad potrošnje duhanskih proizvoda iznosit će četiri posto. Ako do povezivanja Reynoldsa i Lorillarda dođe, američka će kompanija najvjerojatnije morati prodati dio svog portfelja brendova, poput Koola, Winstona i Salema kako bi udovoljio zahtjevima tamošnjeg regulatora tržišnog natjecanja. S ta tri brenda Reynolds drži oko pet posto američkog duhanskog tržišta.Ove bi brendove mogao preuzeti upravo Imperial Tobacco koji drži tri posto tržišnog udjela, ocjenjuju analitičari Citigroupa. Procjene govore da bi preuzimanje tih brendova Imperial koštalo između pet i sedam milijardi dolara. Unatoč gotovo astronomskoj cifri koja bi poprilično rastegnula Imperialove financije, analitičari smatraju da bi se isplatilo ući u takvu transakciju.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.priča duhanske industrije je mislim vrlo naliko farmaceutske u budućnosti.
Jednom kraljevi a onda odjednom najomraženija industrija
Uključite se u raspravu