Plinovod je trebao zaobići Ruse, a zaobilazi Ukrajinu

Autor: Ana Maria Filipović Grčić , 16. lipanj 2015. u 22:00
Izvršni direktor austrijskog OMV-a Gerhard Roiss/REUTERS

Ruta plinovoda, koji planira austrijski OMV, umjesto azerbajdžanski, prevozit će ruski (a možda i iranski) plin.

Projekt plinovoda, Nabucco, ideja američke administracije koju je kasnije preuzela EU kako bi smanjila svoju ovisnost o ruskom plinu, zamijenjen je manje ambicioznim Nabucco West planom koji bi započinjao na tursko – bugarskoj granici.  

U ranijoj verziji plinovod je trebao ići od Azerbajdžana preko Gruzije i Turske do Bugarske. Kako prenosi austrijski Die Presse, u pripremi je izrada novog projekta plinovoda i ovoga puta riječ je o transportu ruskog plina. Ironično, projekt koji je osmišljen da zaobilazi ruske izvore plina, sada predviđa novi put za ruski plin u Europu, ali zaobilazeći Ukrajinu. Nova ruta plinovoda, koji planira autrijski OMV zapravo je revitalizirani Nabucco West projekt, s jednom velikom razlikom: umjesto da prevozi azerbajdžanski, prevozit će ruski (a možda i iranski) plin i to preko Turske, Bugarske, Rumunjske i Mađarske do čvorišta Baumgarten u Austriji.  

Nabucco West, 1326 kilometara dug plinovod, sada bi mogao biti iskorišten od strane Rusije koja planira  planira dovesti plin do europskog teritorija Turske, nakon čega bi EU trebala odlučiti kako će taj plin transportirati dalje.  Zapravo, riječ je o Rusiji koja planira realizirati svoj tzv. Tesla plinovod preko Grčke, Makedonije, Srbije, Mađarske do Austrije. Potonji projekt, međutim, iziskuje više vremena za realizaciju, u usporedbi s, primjerice, Nabucco projektom koji je bio u naprednoj fazi i prije nego što je napušten.

Većina Gazpromovih klijenata ima ugovore koji sadrže Baumgarten kao točku isporuke. Tri neovisna izvora navodno su potvrdili Die Presse-u kako će novi Nabucco projekt biti podržan od strane bivšeg direktora konzorcija Nabucco, Reinharda Mitscheka.  U konzorciju Nabucco nalaze se OMV, mađarski MOL, rumunjski Transgaz, bugarski Bulgargaz, turski Botas i njemački RWE, i to svaki sa 16,6 posto udjela. 

Komentirajte prvi

New Report

Close