Usred turističke sezone, kada bi zračni prijevoznik trebao poslovati najbolje u godini, zaposlenici Adria Airwaysa, u vlasništvu njemačkog investicijskog fonda 4K Invest, prošlog tjedna ponovno nisu primali plaće.
U srpnju su tri puta imali tzv. rezervaciju na transakcijskom računu, odnosno blokadu, dok dobavljači podižu tužbe, a dugovi se gomilaju unatoč dogovoru da će ih smanjit. Najavljeni potencijalni strateški partner očito je odustao, a iz Adrije obećavaju novog, ali ne kažu tko bi to mogao biti, navode Finance, a sada i zaposlenici najavljuju štrajk. Plaće za srpanj zaposlenici Adria Airwaysa ponovno su dobili s kašnjenjem i u dva dijela, pola u prošli petak, a drugu polovicu početkom ovog tjedna.
Piloti traže bolje uvjete
Piloti su također zaprijetili štrajkom, javlja Siol.net. Marko Kastelic, sindikalist, kaže da u svjetlu postojećih kolektivnih ugovora, zahtijevaju značajno poboljšanje radnih uvjeta. "Sada pilot spava pet puta tjedno u inozemstvu, a onda ide dva dana kući, a zatim ponavlja takvu 'šihtu'. Čak i u niskobudžetnim zrakoplovnim kompanijama taj je omjer pet nasuprot četiri. I to zahtijevamo od vodstva Adrije", kaže Kastelic.
Na društvenim mrežama još se može vidjeti da tvrtka ne komunicira s putnicima kada otkažu svoje letove, iako su prije mjesec dana tvrdili da su za to zaposlili nove radnike. Adria je u srpnju najavila strateškog partnera koji će joj osigurati kapital, a koliko trenutno ima kapitala ima – pretpostavlja se da je negativan – nije jasno, objašnjavaju Finance.
Nisu poznate niti lanjske poslovne brojke iako je prije mjesec dana Adria najavila da će svoje godišnje izvješće objaviti sredinom kolovoza. Međutim, već se može čuti da je revizor PwC-a već dao negativno mišljenje o prošlogodišnjem izvješću. PwC to odbija komentirati. Solventnost kompanije značajna je da bi Adrija mogla zadržati svoju operativnu licencu kako bi uopće mogla letjeti.
Može li se spasiti Adriju?
U međuvremenu, javne osobe u Sloveniji pozivaju na ponovnu nacionalizaciju kompanije. I stručnjaci za zrakoplovstvo tvrde da samo čudo može spasiti slovensku nacionalnu zrakoplovnu kompaniju. Takvo stanje posljedica je niza pogrešaka koje je počinio fond 4K Invest. A da je situacija dramatična potvrđuje i izjava Alenke Bratušek, slovenske ministrice za infrastrukturu, koja je u lipnju rekla da se u ministarstvu pripremaju za osiguranje neometanog funkcioniranje nekih od glavnih zrakoplovnih linija u slučaju propasti Adrija Airwaysa.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu