Američke farmaceutske kompanije Pfizer i Moderna dominirat će tržištem cjepiva protiv bolesti COVID-19 i iduće godine, pokazuju nove procjene analitičara.
Štoviše, iduće bi im godine cjepiva protiv koronavirusa mogla donijeti 93,2 milijarde dolara prihoda od prodaje, gotovo dvostruko više nego ove godine.
Daleko bolje prognoze
Kako prenosi Financial Times, optimistične prognoze tvrtke Airfinity sugeriraju kako će dva proizvođača mRNA cjepiva držati tri četvrtine tržišta nekineskih proizvođača. Konkurenti poput AstraZenece, Johnson & Johnsona, ruskog Sputnjika i novopridošlica na tržištu, kao što je američki Novavax, ipak neće dobiti samo “mrvice”.
Naime, ukupna vrijednost tržišta procjenjuje se na 124 milijarde dolara, dvostruko više nego ove godine. Dvojac Pfizer/BioNTech ostvarit će prodaju od 54,5 milijardi dolara dok će Moderna zaraditi 38,7 milijardi dolara, pokazuju podaci Airfinityja. To je daleko više od dosadašnjih prognoza koje su govorile o prihodu od 23,6 milijardi dolara u Pfizerovu slučaju te 20 milijardi dolara u Moderninu.
“Ove su brojke bez presedana”, komentirao je Rasmus Bech Hansen, izvršni direktor Airfinityja. “Očekujemo kontinuirane visoke razine prodaje u 2022. s obzirom da će razvijene države nastaviti docjepljivati stanovništvo dok će zemlje u razvoju pokušati dostići razine procijepljenosti zapadnih država”, pojašnjava Bech Hansen.
Drugi analitičari ne dijele mišljenje o tako velikom skoku prodaje iduće godine, ali se uglavnom slažu da će ponajprije Pfizer dominirati tržištem cjepiva te u narednim mjesecima vjerojatno očvrsnuti svoju poziciju.
Uvijek prvi
“Oni (Pfizer) su prvi koji su dobili odobrenje za cijepljenje odraslih, prvi su predali zahtjev za treću booster dozu, prvi su u zahtjevu za cijepljenje adolescenata, a prvi će i dobiti odobrenje za cijepljenje djece”, ističe Geoffrey Porges, analitičar banke SVB Leerink. Ta investicijska banka prognozira da će Pfizer/BioNTech ostvariti ove godine prodaju cjepiva od 39,5 milijardi dolara.
No, iduće godine slijedi oštar pad na 9 milijardi dolara uslijed nižih cijena, slabije potražnje u zapadnim državama te veće konkurencije.
Podaci Airfinityja pokazuju da će Pfizer ove godine ostvariti prodaju od 31,3 milijarde dolara, a Moderna od 17,6 milijardi dolara što je nešto niže od prognoza tih kompanija.
Inače, konkurentima nije lako ući na to tržište. Prošloga je tjedna njemački CureVac postao posljednji u nizu proizvođača koji su odustali od daljnjeg razvoja cjepiva. Američki Novavax još nije dobio odobrenje za korištenje u SAD-u i Europi.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu