Pernod Ricard juriša na uzdrmano tržište viskija

Autor: Tomislav Pili , 23. lipanj 2015. u 22:00
Predsjednik kompanije i unuk osnivača Alexandre Ricard/REUTERS

Iako je izvoz škotskog viskija lani pao 7,4 posto, najviše od 1998., u Pernod Ricardu smatraju da je potražnja još uvijek velika.

Unatoč najsnažnijem padu prodaje u posljednjih 17 godina, francuski proizvođač alkoholnih pića Pernod Ricard smatra da će škotski viski uvijek imati svoje kupce.

Kompanija je u ponedjeljak u Škotskoj otvorila svoju novu destileriju Dalmunach vrijednu 25 milijuna funti, godišnjeg kapaciteta 10 milijuna litara. Iako neki smatraju da nije pravi trenutak za povećanje kapaciteta imajući u vidu lanjski pad izvoza škotskog viskija za 7,4 posto – najviše od 1998. – predsjednik kompanije Alexandre Ricard ne misli tako.U razgovoru za britanske medije unuk osnivača kompanije priznaje da je potražnja za viskijem bila pod utjecajem sporog europskog gospodarsskog oporavka i antikorupcijskih problema u Kini.

 

3,94mlrd.

funti lani je vrijedio izvoz škotskog viskija

Unatoč tome, poslovanje sa škotskim viskijem Pernod Ricarda uspjelo se othrvati negativnom trendu, naglašava šef tvrtke, pa je zabilježen rast globalnog prodajnog volumena za četiri posto. Pernod Ricard u posljednjih je nekoliko godina povećao proizvodne kapacitete za 17 posto i sada sudjeluje s petinom udjela u škotskom izvozu viskija. To je prepoznala i tamošnja politika, pa se na otvaranju destilerije koja je nagrađena zbog svoje arhitekture pojavila i prva ministrica, Nicola Sturgeon.

Čelnica škotskih nacionalista koja inače ne pije viski, destileriju je ocijenila "pravim izrazom povjerenja u sektor". No, viski ima značajnu ulogu u škotskom gospodarstvu jer destilerije od izvoza viskija godišnje uprihode gotovo četiri milijarde funti. Prema mišljenju Alexandrea Ricarda, proizvodnja tradicionalnih škotskih "single malt" viskija još je nedovoljna za zadovoljavanje potražnje. Dodaje kako industrija alkohola vidi golem potencijal rasta na tržištima poput indijskog gdje se populacija potrošača alkohola povećava godišnje za 22 milijuna ljudi. Ostali vodeći tržišni igrači slažu se da je pad prodaje izazvan privremenim faktorima. Potencijal tržišta viskija vidi i najbliži konkurent, britanski Diageo.

U posljednjih deset godina kompanija je udvostručila svoje kapacitete, a nedavno je najavila da će revidirati svoje investicijske planove. "Nastavljamo ulagati. Rast ne dolazi uvijek pravocrtno", izjavio je glasnogovornik Diagea. Dio analitičara ocjenjuje da je na pad škotskih destilerija utjecala njihova predanost tradicijskim postupcima i prevelika konzervativnost u razvoju proizvoda i marketingu. Na tom su se terenu mnogo bolje snašle američke destilerije koje su uzele dobar dio kolača na ključnim tržištima – američkom i francuskom. 

Komentirajte prvi

New Report

Close