Pauziraš seriju i kupiš jaknu koju nosi omiljeni glumac – da i to je moguće

Autor: Josipa Ban , 15. ožujak 2024. u 07:00
Izvršna direktorica Tian Su/DEAZEN TOMIć/TOMICH PRODUCTIONS

Vodeća modna platforma Zalando otkriva planove za poboljšanje prodaje.

Kupovina odjeće, obuće i modnih dodataka putem interneta, kategorije koja uzima daleko najveći dio kolača u e-commerce industriji (68 posto), u budućnosti bi mogla biti gotovo jednaka odlasku u fizičku trgovinu, možda čak i bolja. Iskustvo i doživljaj, uz osiguranje kvalitete ali i jednostavnosti online kupnje, misija je svih platformi.

Zanimljivo je stoga dobiti uvid u to što se “kuha” u Zalandovom sjedištu u Berlinu u kojem radi oko 16 tisuća ljudi. Pogled u to što radi i planira najveća europska online platforma za modu i životni stil, koja broji oko 50 milijuna aktivnih korisnika, dobili smo, s novinarima iz cijele Europe, dan uoči predstavljanja financijskih rezultata za 2023.

Matthias Haase, direktor u Zalandu zadužen za kreiranje sadržaja, otkriva da će gledatelji njemačke hit serije “Gute Zeiten, schlechte Zeiten” (Dobra vremena, loša vremena), uskoro moći gledati seriju i kupovati. Kako? Putem streaming servisa RTL+ jednostavnim pauziranjem dobit će mnoštvo pozadinskih informacija o seriji.

“Moći će saznati koja glazba svira u pozadini, detalje o glumcu ili glumici ali i o tome koju odjeću nose. Ako im se određeni artikl sviđa, putem Zalanda će ga moći i kupiti”, objašnjava Hasse.

Suradnja s luksuznim brendovima

Zalando kupce planira privući i boljom suradnjom s luksuznim, dizajnerskim brendovima računajući da ta kategorija ima veliki potencijal rasta.

Alat koji se zove In-Stream Shopping, a koji razvijaju u suradnji s RTL-om +, detektira svaki komad odjeće te na Zalandovoj platformi zainteresiranima nudi isti ili slični. Kaput, suknja ili odijelo omiljenih glumaca uskoro bi trebali postati dostupni u jednom kliku. Taj projekt doduše, kaže Hasse, tek pilotiraju.

Za otprilike šest do osam tjedana, ovisno o reakciji tržišta, odlučit će o daljnjem razvoju. No, mogao bi to biti veliki hit jer su modni komadi iz filmova i serija česta odjevna inspiracija mnogih, a Zalandov alat potragu za njima čini vrlo jednostavnom.

U Zalandovom sjedištu u Berlinu razvijaju AI asistenta za kompleksne pretrage/Shutterstok

AI i online kupnja
Usto, kompanija osnovana prije 15 godina, kao svoje prednosti ističe upravo dobro poznavanje kompliciranog i vrlo fragmentiranog europskog tržišta na kojem nijednoj platformi nije jednostavno poslovati. Svako tržište pojedine države traži individualan i drugačiji pristup.

Dugogodišnje iskustvo uz prisutnost na 25 europska tržišta Zalandu daje konkurentsku prednost jer imaju dobar uvid u želje kupaca. Tako su prošle godine ponudili alat za mjerenje tijela koji olakšava narudžbu odjevnog predmeta dobre veličine. Njemu su dodali Asistenta, alat koji olakšava navigaciju kroz širok asortiman na platformi.

Ove godine dodatno su ga unaprijedili generativnom umjetnom inteligencijom pa će traženje artikala biti moguće i glasovno, a filtriranje biti mnogo preciznije, objasnila je izvršna direktorica u Zalandu Tian Su, zadužena za personalizacije i preporuke.

“Osim putem ključnih riječi, potrošači će ponudu na Zalandu moći pretraživati kompleksnim upitima, poput ‘što obući za rođendansku zabavu ili svadbu’”, kaže Tian Su.

Poboljšanja u pretraživanju i navigaciji kroz platformu na kojoj svoje proizvode prodaje više od šest tisuća brendova iznimno je važno tom internetskom trgovcu. Olakšavanjem pretrage potrošači se na stranicama Zalanda zadržavaju tri puta duže u usporedbi s pretraživanjem samo po ključnoj riječi, otkrila je Su. Što su duže na stranici, veća je i šansa da će više potrošiti.

44

posto prihoda od prodaje odjeće, obuće i dodataka Zalando ostvaruje u DACH regiji

Uz to poboljšanje Zalando kupce planira privući i boljom suradnjom s luksuznim, dizajnerskim brendovima računajući da ta kategorija ima veliki potencijal rasta. Statistika pokazuje da je 60 posto njihovih korisnika spremno potrošiti više na kvalitetne proizvode, rekla je Padmaja Bommareddy, viša potpredsjednica korporativnog razvoja kompanije.

Kvaliteta je danas važnija od kvantitete, a Zalando to planira iskoristiti jačanjem suradnje s dizajnerskim brendovima jer podaci pokazuju da njihovi korisnici na dizajnersku robu godišnje troše u prosjeku oko 40 tisuća eura.

Usto, veći fokus odlučili su staviti i na adaptivnu modu, odnosno odjeću i obuću prilagođenu osobama s invaliditetom.

Povrati ostaju besplatni
Korist od Zalandovih tehnoloških poboljšanja trenutno imaju samo potrošači iz Njemačke, Austrije, Ujedinjenog Kraljevstva i Irske. U Hrvatskoj, kao i regiji srednje i istočne Europe, na koju je Zalando svoje poslovanje proširio 2021., ti noviteti nisu dostupni. Zalandovi direktori diplomatski odgovaraju da planiraju njihovo širenje, no bez konkretnih datuma. Ostali smo uskraćeni i za odgovor kako posluju na hrvatskom tržištu.

Zbog pravila na tržištu kapitala izvještavati mogu konkretno jedino o brojkama prodaje u DACH regiji (Njemačka, Austrija, Švicarska), kažu. Ona, prema financijskom izvješću, donosi čak 44 posto prihoda od prodaje odjeće, obuće i modnih dodataka.

Poručuju i da ne namjeravaju ukidati besplatne povrate. “Dobro iskustvo online kupovine za nas podrazumijeva povrat artikla koji kupcu ne odgovara, posebno kada kupuje putem interneta. Ukidanje te mogućnosti ne vidimo kao opciju. Umjesto toga ulažemo u alate koji korisnicima pomažu u odabiru onoga što mu najbolje odgovara”, poručio je Robert Gentz, suosnivač i jedan od izvršnih direktora Zalanda.

Komentirajte prvi

New Report

Close