Francuska vlada udvostučit će udjel u nacionalnoj zrakoplovnoj kompaniji Air France na gotovo 30 posto nakon skorašnje dokapitalizacije.
Kako prenose agencije, vlada u Parizu sudjelovat će u ubrizgavanju svježeg kapitala u kompaniju sa 4 milijarde eura. Plan je objavljen u utorak nakon što je “amenovan” u Europskoj komisiji.
Najveći dioničar
Nakon provedene dokapitalizacije, sadašnji državni udjel od 14,3 posto bit će udvostručen. Planom je predviđeno da vlada pretvori 3 milijarde eura kredita odobrenog prošlog godine u hibridni instrument. K tome, u najavljenom izdavanju dodatnih dionica država će sudjelovati s još milijardu eura.
“To će državu učiniti najvećim pojedinačnim dioničarem Air Francea”, kazao je ministar financija Bruno Le Maire. Vladinu odluku o sudjelovanju u dokapitalizaciji nazvao je “znakom predanosti” održavanju kompanije i radnih mjesta.
U sklopu dogovora s Bruxellesom, Air France će prepustiti 18 prava slijetanja na pariškom aerodromu Orly što predstavlja 4 posto kompanijih portfelja slotova na toj zračnoj luci.
Povjerenica za tržišno natjecanje Margrethe Vestager pojasnila je kako će ta odluka donijeti konkurentima priliku za proširenje poslovanja na Orlyju, osigurati fer cijene te povećati izbor potrošačima.
Međutim, raspodjela tih slotova bit će ograničena na konkurente čiji zrakoplovi baziraju na Orlyju i s posadama s francuskim ugovorima o radu. “To je bila jedna od ključnih točaka pregovora. Ne želimo bilo kakvu vrstu socijalnog dampinga”, naglasio je Le Maire.
Nizozemska vlada neće sudjelovati u dokapitalizaciji, priopćila je kompanija, što znači da će njezinih sadašnjih 14 posto udjela biti “razrijeđeno” izdavanjem novih dionica.
Vlada u Den Haagu nastavlja pregovore s Europskom komisijom oko financijskog spašavanja tamošnjeg prijevoznika KLM-a. Podsjetimo, Francuska i Nizozemska prošle su godine Air France-KLM-u ubrizgale ukupno 10,4 milijarde eura kroz izravne kredite te državna jamstva.
Nizozemsko nesudjelovanje u dokapitalizaciji cijele grupe ustvari i nije odveć iznenađujuće s obzirom da već godinama vlada nesloga između “francuskog” i “nizozemskog” dijela kompanije, još od spajanja 2004. godine.
Najavljena pomoć francuske vlade Air Franceu rezultat je višemjesečnih pregovora vođenih između Francuske, Nizozemske i Europske komisije. Međutim, najavljena pomoć dolazi usred trećeg vala epidemije koronavirusa koji je pogodio Europu i doveo do uvođenja novih restrikcija u Francuskoj.
K tome, Velika Britanija odgodila je datum kada će svojim građanima dopustiti putovanja u inozemstvo bez epidemioloških ograničenja, inicijalno postavljen na 17. svibnja.
Prvi korak
Financijski direktor kompanije Frederic Gagey izjavio je kako je dokapitalizacija “prvi korak u restrukturiranju bilance”, dodavši da će time započeti oporavak od utjecaja pandemije. Podsjetimo, zbog praktički potpuno zaustavljenog globalnog zračnog prijevoza, Air France je za 2020. iskazao gubitak od 7,1 milijardu eura.
Međutim, najavljena pomoć najvjerojatnije neće biti najbolje dočekana u Ryanairu, najvećem europskom zračnom prijevozniku.
Irska niskotarifna kompanija već je raniji francuski kredit Air Franceu ocijenila kao remećenje tržišnog natjecanja.
Ryanair na sudu namjerava osporiti i njemačko spašavanje Lufthanse, kao i slične poteze španjolske, danske, nizozemske i portugalske vlade.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu