Odnosi na relaciji francuska vlada-uprava Renaulta i Nissana postaju sve napetiji kako se bliži 30. travnja i ključna skupština dioničara koja bi trebala ograničiti moć države.
Prema navodima Reutersa koji se poziva na upućene izvore bliske Renaultu, ministar gospodarstva Emmanuel Macron poslao je pismo upravi u kojem pojašnjava zašto je država početkom travnja povećala svoj udjel sa 17 na 19,7 posto, za što je platila 1,2 milijarde eura. Na prošlotjednom sastanku upravnog odbora pismo je pročitano, a članovi su ga shvatili kao tiho, ali jasno upozorenje države da neće tako lako odustati od kontrole nad Renaultom. Glavni je problem u 12. prijedlogu uprave za skupštinu dioničara kojim se želi ograničiti glasačka moć dugoročnih investitora, ponajprije države.
Naime, prema zakonu donijetom prošle godine, od 2016. će dioničari koji dionice neke francuske kompanije drže dulje od dvije godine imaju pravo na udvostručena glasačka prava. U slučaju Renaulta, država će na gotovo 20 posto dionica imati 40 posto glasačkih prava. Renaultova uprava zastupa načelo "jedna dionica-jedan glas" i pokušat će na skupštini dioničara srušiti to pravilo, a zakon predviđa da joj za to treba dvotrećinska većina. Uprava motiv za to ima u održanju trenutnog "braka" francuskog proizvođača s japanskim Nissanom čiji predstavnici sve više negoduju zbog ojačavanja udjela države.
Pojasniti japanske motive znači vratiti se u 1999. godinu. Tada je Renault spasio Nissan od bankrota, čime je stvorena alijansa Renault-Nissan. Francuzi drže 43,4 posto dionica japanske tvrtke dok Nissan u Renaultu drži 15 posto, ali te dionice nemaju glasačka prava. Međutim, iako ga je spasio, Renault je u tom "braku" ubrzo postao slabiji partner. Nissan prodaje dvije trećine od osam milijuna vozila kolika je ukupna prodaja alijanse, a ima i veći udjel u profitu. Stoga je Renaultova uprava polovicom mjeseca upozorila kako je za "opstanak i uspjeh" alijanse presudno održavanje ravnoteže dioničara što zahtjeva da se glasačka prava države vrate na početnu razinu. Hoće li tako biti, treba pričekati do četvrtka.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Kako Francuzi ne daju tek tako Renault…a kod nas se HAC i HEP dijele “šakom i kapom”, dok se svi građani ne pobune! 😀
Uključite se u raspravu