Automobilsku industriju do 2020. čekaju 3 velike promjene

Autor: Poslovni.hr , 06. listopad 2013. u 12:13
Fotografija preuzeta s portala www.croenergo.eu

Električna vozila, autonomna vozila, povezivanje vozila, samo su neki od pojmova o kojima se priča kada se spominje budućnost vožnje.

Autor: © Portal croenergo.eu (T.M.) / ENERGO MEDIA SERVIS

Električna vozila, autonomna vozila, povezivanje vozila, samo su neki od pojmova o kojima se priča kada se spominje budućnost vožnje. No, u svom novom izvješću konzultantska kuća McKisney & Company u nekoliko je glavnih crta naznačila velike promjene koje čekaju automobilsku industriju do 2020. A one su znatno drugačije od onoga što bi mogli očekivati.

Hans-Werner Kaas, stariji partner u McKinsey-u napominje kako će tehnologija u kojoj će vozila voziti nas, a ne mi njih, biti usvojena u nekoliko faza.

Poluautonomne sigurnosne tehnologije, kao što su značajke koje sprječavaju slučajno izlijetanje vozila sa ceste, biti će usvojene u prvoj fazi. No, budući da proizvođači moraju dovesti niz odluka, uključujući i prihvat takve tehnologije od strane vozača te moguće tužbe u slučaju nesreća, pitanje je kojim će se tempom razvijati implementacija autonomne vožnje. Kaas napominje: "Ne radi se o magičnom štapiću kojim ćemo sva vozila promijeniti u autonomna, već više o nekoliko stepenica koje ćemo morati prijeći prije nego što dosegnemo potpunu automatizaciju vožnje". 

Iako do 2020. godine većina vozila još uvijek neće biti autonomna, velik broj će u nekoj mjeri komunicirati međusobno putem bežičnih mreža, alata za dijagnostiku i drugih naprednih značajki. Jedno od pet vozila biti će spojeno na Internet, dok stručnjaci procjenjuju kako će svake godine broj povezanih automobila rasti za 30%.

Propisi o zaštiti okoliša za vozila polako su počeli obuhvaćati cijeli svijet, a pravila o emisijama CO2 u Europi i Kini kao i stroži standardi u pogledu potrošnje goriva u SAD-u dovesti će do rasta broja hibridnih automobila na cestama. Prema predviđanjima iz McKinsey-a do 2020. godine čak 25% svih vozila na cestama biti će hibridi. No, motori s unutarnjim izgaranjem i dalje će biti kraljevi ceste sa zastupljenošću od čak 90% (uključujući i motore s unutarnjim izgaranjem u hibridnim automobilima). U potpunosti električna vozila neće zauzimati više od 5% svih proizvedenih vozila.

Cijeli tekst dostupan je u 3. broju green-tech i green-lifestyle magazina LIVING GREEN. Cijeli magazin možete u (.pdf) formatu preuzeti na sljedećem linku.

 

Komentari (1)
Pogledajte sve

O čemu ovi fantaziraju. Američka, japanska, a posebno europska autoindustrija će do 2020. godine propasti pod naletom kineske autoindustrije. Bolje da ekipa razmišlja kako prepoloviti napuhane balone cijena u autoindustriji i na taj način preduhitriti Kineze i zadržati dosadašnji udio na tržištu.

New Report

Close