Dok se fanovi TikToka u Sjedinjenim Državama brinu da će izgubiti pristup izuzetno popularnoj aplikaciji društvene mreže, postoje lekcije koje mogu naučiti iz zemlje na drugom kraju svijeta, piše Investitor.me.
U srijedu je Predstavnički dom američkog Kongresa usvojio zakon koji bi mogao dovesti do zabrane TikTok-a širom zemlje, javlja CNN i dodaje da, iako aplikacija u kineskom vlasništvu neće uskoro nestati s telefona Amerikanaca, mnogi od njenih 170 milijuna korisnika u SAD duboko su uznemireni.
Ali evo što trebaju znati: moguće je preživjeti i bez TikToka. Samo pitajte najmnogoljudniju naciju na planeti.
U lipnju 2020, nakon nasilnog sukoba na indijsko-kineskoj granici u kojem je poginulo najmanje 20 indijskih vojnika, vlada u New Delhiju iznenada je zabranila TikTok i nekoliko drugih poznatih kineskih aplikacija.
“Važno je zapamtiti da kada je Indija zabranila TikTok i više kineskih aplikacija, SAD su bile prve koje su pohvalile tu odluku”, rekao je Nikhil Pahwa, osnivač tehnološke web stranice MediaNama iz Delija.
“Bivši američki državni tajnik Mike Pompeo pozdravio je zabranu, rekavši da će ona ‘pojačati suverenitet Indije’.”
Iako je iznenadna odluka Indije šokirala 200 milijuna korisnika TikTok-a u zemlji, u četiri godine nakon toga, mnogi su pronašli druge prikladne alternative.
“Zabrana Tiktoka dovela je do stvaranja mogućnosti od više milijardi dolara… Trebalo je negdje otići 200 milijuna korisničke baze”, rekao je Pahwa, dodajući da su na kraju američke tehnološke kompanije iskoristile trenutak sa svojim novim ponudama.
Život bez TikToka
Zabrana ipak nije prošla “bez bolova”. Indijski TikTokeri morali su se boriti sa zbunjenošću, pa čak i tjeskobom u danima i mjesecima koji su uslijedili.
Do 2020. godine, TikTok je postao izuzetno popularan među Indijancima koji traže olakšanje od pritisaka strogih karantena povezanih s Covidom.
“Svatko u Indiji želi biti bolivudska zvijezda, a TikTok je omogućio lako ostvarenje tog sna tako što je ljude, uključujući i one u malim gradovima, učinio zvijezdama preko noći”, rekao je Saptarshi Ray, šef proizvoda Viralo, platforme za influencer marketing sa sjedištem u Bengaluru.
Ali nije trebalo dugo prije nego što su se pojavili drugi putevi za njihovu kreativnost i komercijalne poduhvate.
Uslijedila je žestoka borba između američkih tehnoloških divova i domaćih startupa kako bi se popunila praznina. U roku od tjedan dana nakon zabrane, Instagram u vlasništvu kompanije Meta zaradio je lansiranjem svoje TikTok kopije, Instagram Reels, u Indiji. Google je predstavio svoju vlastitu ponudu kratkih videa, YouTube Shorts.
Domaće alternative kao što su MX Taka Tak i Moj također su počele bilježiti porast popularnosti i prilijev u financiranje. Ti lokalni startupi ubrzo su nestali, međutim, nesposobni se izjednačiti s dosegom i financijskom snagom američkih divova.
Pozivajući se na nezavisne nalaze konzultantske kuće Oxford Economics, glasnogovornik Googlea je rekao da je “YouTube kreativni ekosistem” doprinio indijskoj ekonomiji 2022. godine s otprilike 2 milijarde dolara.
Prema Raju, indijski kreatori sadržaja brzo su premjestili sav stari sadržaj koji su snimili za TikTok na Instagram Reels i YouTube Shorts. “Neki influenseri su postavljali sedam videa dnevno i dobivali četiri do pet milijuna pretplatnika godišnje”, rekao je on.
Ali nisu svi mogli steći značajniji broj pratioca na ovim platformama.
“Mnogi korisnici i kreatori skliznuli su u dubok, mračni prostor nakon zabrane, a neki još nisu izašli iz njega”, rekao je Clyde Fernandes, izvršni direktor – umjetnički menadžment u Opraahfx-u, firmi za marketing i menadžment utjecajnih ljudi.
“Način na koji je jedan dosegao doseg i pratioce na TikToku je i dalje neusporediv s bilo kojom drugom platformom u ovom trenutku”, dodao je.
Što je sa sigurnošću?
Američki dužnosnici i zakonodavci već dugo izražavaju zabrinutost da bi kineska vlada mogla natjerati TikTokovog osnivača, kompaniju ByteDance, da Pekingu preda podatke prikupljene od američkih korisnika.
Stručnjaci za cyber sigurnost kažu da zabrinutost za nacionalnu sigurnost oko TikToka ostaje uglavnom hipotetička. Indijski stručnjaci, međutim, kažu da njegovo uklanjanje iz nacionalnog digitalnog života nije rezultiralo sigurnijim prostorom.
“Nisam baš siguran da zabrana TikTok-a predstavlja sigurnije okruženje. Osim ako ne dođe do koraka u svijesti korisnika o softveru na njihovim telefonima, ili onome što preuzimaju s otvorenog interneta, malo je vjerojatno da će se to promijeniti”, rekao je Vivan Sharan , partner konzultantske firme Koan Advisory Group sa sjedištem u Delhiju.
Američki zakonodavci također strahuju da bi aplikacija mogla poslužiti kao alat Pekingu za širenje propagande, dezinformacija ili utjecaja na mlade Amerikance. Uklanjanje TikToka nije ni Indijce nije oslobodilo od tih prijetnji.
“Što se tiče sadržaja i okruženja dezinformacija, jasno je da se i dalje moramo boriti s ozbiljnim problemima kao što su deepfakes i slično, s ili bez TikToka”, rekao je Sharan. “Dakle, sveukupno, teško je utvrditi koji se dio pejzaža rizika značajno mijenja, pod pretpostavkom da je TikTok taj koji je problematičan.”
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu