Odluka Elona Muska da otpusti Teslin tim za punjenje električnih vozila usporilo je planove za brzu implementaciju novih stanica za brzo punjenje i moglo bi predstavljati prepreku administraciji predsjednika Joea Bidena da elektrificira američke autoceste, piše Reuters.
Lani je Bidenova administracija objavila pravila za ambiciozan plan proširenja infrastrukture za punjenje u zemlji i početak usvajanja električnih vozila. U okviru programa Nacionalne infrastrukture električnih vozila (NEVI), Washington izdvaja pet milijardi dolara državama tijekom pet godina za izgradnju 500.000 punjača za električna vozila.
Lider na tržištu električnih vozila, Tesla upravlja najvećom mrežom brzih punjača, nazvanih Superchargers, i dosad najveći dobitnik saveznih fondova, smatra se ključnim dijelom tog plana.
No, otkako su se pojavile informacije o iznenadnim otkazima u odjelu razvoja punjača električnih vozila, konkurentske tvrtke kažu da primaju telefonske pozive zainteresiranih koji traže novog partnera za svoje privatne projekte električnih stanica nakon povlačenja Tesle.
Rivali u niskom startu
Štoviše, tvrtke za punjenje pripremaju se da se Tesla povuče iz federalnog programa. To bi, kažu, moglo dodatno usporiti sporu izgradnju mreže. “To će odgoditi uvođenje NEVI-ja. Nema sumnje u to”, rekao je Aatish Patel, suosnivač XCharge North America, koji proizvodi EV punjače za flote i operatere stanica za punjenje.
Odustane li Tesla, tada zahtjevi država za projekte punjača koje financira NEVI počinje ispočetka, rekao je Reutersu. “Mnogi od tih stanica neće biti izgrađeni ove godine ili unutar vremenskih okvira koji su inicijalno postavljeni”, rekao je.
Patel ističe da su se tvrtke za nekretnine koje predstavljaju oko 10 lokacija (izvan NEVI programa) u Teksasu, Louisiani i New Yorku javile nakon vijesti o otpuštanjima, rekavši da se Tesla povlači i da traže zamjenu. Tesla je pobijedila na natječajima za izradu punjača na 69 od 501 dosad najavljenih lokacija koje financira NEVI, podaci su istraživačke tvrtke EVAdoption iz San Francisca.
“Razgovaram sa svim NEVI stranicama koje su nagrađene. Neće nastaviti s tim”, rekao je za Reuters Brendan Jones, izvršni direktor Blink Charging koji je primio tri upita u dvije države o više privatnih stranica s kojih se Tesla povukao nakon otpuštanja.
Provođenje federalnog programa već se odvija sporo. Dugoočekivana pravila o podobnosti za savezna sredstva konačno su postavljena početkom prošle godine. Samo nekoliko stanica za punjenje koje financira savezna država dosad je otvoreno.
Nejasne implikacije
Nakon otpuštanja, Musk je u objavi na platformi X rekao da Tesla planira “razviti Supercharger mrežu, samo sporijim tempom za nove lokacije”. Nije odgovorio na pitanja Reutersa o implikacijama svoje odluke. Glasnogovornik saveznog Zajedničkog ureda za energiju i promet, koji nadzire program NEVI, rekao je u e-poruci da ne očekuje da će pojedinačne poslovne odluke utjecati na projekte punjenja električnih vozila koje financira vlada.
Promjena planova u Tesli utjecat će na cijelu industriju električnih vozila jer su gotovo svi proizvođači automobila prošle godine odlučili usvojiti Teslin standard punjenja u Sjevernoj Americi (NACS) za svoja vozila od sljedeće godine. To bi moglo biti dobra podloga za druge startupove i nedavno otpuštene zaposlenike Tesle koje već mame konkurentske tvrtke.
“Bit će puno više dostupnih NEVI stranica ako Tesla odustane od projekata koje je već dobio ili povuče svoje prijave. Bit će to prilika za druge da uskoče i popune tu prazninu”, rekao je izvršni direktor tvrtke ChargePoint Rick Wilmer.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu