Oštar pad prihoda u njemačkom ugostiteljstvu. Situacija je dramatična. Tek rijetkima pomoglo europsko prvenstvo

Autor: Poslovni.hr/Hina , 12. srpanj 2024. u 15:05
FOTO: Pixabay

Prihod njemačkih ugostitelja oštro je pao u prvoj polovini godine, izvijestila je udruga hotela i restorana DEHOGA, istaknuvši da su tek malobrojni uspjeli iskoristiti priliku koju je otvorilo europsko prvenstvo u nogometu.

Prihod je u prvih šest ovogodišnjih mjeseci nominalno pao za 11 posto, pokazala je anketa koju je udruga provela početkom srpnja među 2.700 članova.

Isti postotni pad ugostitelji su bilježili i u lipnju, uz zaključak udruge da “tek malobrojna poduzeća izravno profitiraju od europskog nogometnog prvenstva”, prema priopćenju objavljenom u četvrtak.

Još je “dramatičnije” u prvih šest ovogodišnjih mjeseci pala zarada u ugostiteljskom sektoru, za 22,2 posto, utvrdila je udruga.

Čak 88 posto ispitanika navelo je da nije bolje poslovalo zahvaljujući prvenstvu, uz zamjetne razlike ovisno o poslovnom “konceptu” i lokaciji.

“Ne čudi što je europsko nogometno prvenstvo donijelo zaradu dvostruko više ugostitelja u gradovima u kojima su utakmice organizirane, poput Berlina i Hamburga, njih 17,5 posto. Posebno su dobro bili posjećeni kafići, barovi i pivnice”, navode u DEHOGA-i.

“Slavljeničko raspoloženje pokvarile su u prvom redu nestabilne vremenske prilike i ispadanje naše momčadi u četvrtfinalu”, navodi šef udruge Guido Zoellick.

Pad prometa i dobiti u prvoj polovini godine posebno je bio izražen u kafićima, restoranima, te u klubovima i diskotekama.

Čak trećina ugostitelja očekuje “loše” poslovanje i u trećem tromjesečju, a njih devet posto smatra da je situacija “ekstremno loša”.

Više od polovine poduzeća očekuje ipak poboljšanje pa tako gotovo 37 posto anketiranih smatra da su izgledi “zadovoljavajući”, a više od 20 posto da su “dobri” ili čak “vrlo dobri”.

Smanjenje poreza na dodanu vrijednost pomoglo je sektoru u pandemiji, ali početkom godine stopa je vraćena na pretpandemijsku razinu, što je dodatno otežalo situaciju, ističu u udruzi, dodajući da je više od 90 posto ugostitelja bilo prisiljeno podići cijene.

“Aktualni rezultati ankete jasno pokazuju da je situacija u ugostiteljstvu i dalje jako napeta”, zaključuje Zoellick.

Komentirajte prvi

New Report

Close