Osnivač Twittera kupio ‘australsko oružje’ za tržišni boj s PayPalom

Autor: Tomislav Pili , 03. kolovoz 2021. u 13:42
Afterpay je osnovan 2014. godine, a broji 16 milijuna korisnika/Reuters

Povezivanje dviju kompanija stvorit će globalnog diva u online plaćanjima što bi moglo ubrzati okrupnjavanje tržišta.

Najvrednije preuzimanje u australskoj korporativnoj povijesti pokazalo je da se na tržištu fintecha koji klijentima omogućuju beskamatnu kupnju na rate utrka zaoštrila do krajnjih granica.

Kako prenosi Reuters, američka kompanija Square koju je osnovao “otac Twittera” Jack Dorsey dogovorila je preuzimanje australskog Afterpayja za 29 milijardi dolara.

Time će biti stvoren svjetski div internetskog plaćanja, a Australci će dobiti dodatni pristup američkom tržištu, njima najvažnijem.

Prodaja 18,5 posto tvrtke

Dogovoreno je da dioničari Afterpayja dobiju 0,375 dionica Squarea za jednu dionicu što je premija od 30 posto. Time će dioničari Afterpayja držati 18,5 posto Squarea. Sukladno tome, osnivači Afterpayja, Anthony Eisen i Nick Molnar, zaradit će svaki po 2,46 milijardi australskih dolara.

Dobro će profitirati i kineski Tencent koji je još prošle godine paltio 300 milijuna australskih dolara za 5 posto udjela. Sada će “kineski Facebook” u džep spremiti 1,7 milijardi australskih dolara. Očekuje se da će transakcija biti dovršena u prvom tromjesečju 2022. godine.

“Preuzimanje Afterpayja je dokaz uspješnosti koncepta ‘kupi sad, plati kasnije’ (BNPL) stvaranjem značajnog novog konkurenta PayPalu i Klarni”, ističu za Reuters analitičari Truist Securitiesa. “Očekujemo da će Square snažno investirati u integraciju Afterpayja i ubrzati organski rast prihoda”, dodali su analitičari.

0,375

dionica Squarea dobit će dioničari Afterpayja za jednu dionicu koju drže

Fintech sa sjedištem u Melbourneu osnovan 2014. omogućuje više od 100.000 trgovaca da svojim kupcima ponude plaćanje robe u četiri rate bez kamata ako dužnik redovito plaća rate.

Odgovornije od kartica

Trgovci plaćaju Afterpayju fiksnu naknadu, uz postotak od svake transakcije. Iako kritičari BNPL modela smatraju kako korisnici često upadnu u dužničke probleme, Afterpay ističe kako njegovih 16 milijuna korisnika smatra tu uslugu odgovornijim načinom zaduživanja od korištenja kreditnih kartica.

AfterPayju povezivanje sa Squareom donosi veliku korisničku bazu na glavnom ciljnom tržištu, SAD-u, gdje su prodaju u fiskalnoj 2021. gotovo utrostručili na 11,1 milijardu australskih dolara.

Konkurent Afterpayju je švedska Klarna koja je udvostručila svoju vrijednost u tri mjeseca na 45,6 milijardi dolara nakon što je u lipnju dobila dokapitalizaciju od japanskog SoftBanka.

PayPal nudi svoju uslugu, Pay in 4, a nedavni napisi sugerirali su i kako Apple u suradnji s Goldman Sachsom namjerava ponuditi obročnu otplatnu korisnicima Apple Payja.

Analitičari stoga smatraju kako bi Squareovo preuzimanje moglo biti katalizator konsolidacije u tom sektoru.

Inače, Square je u nedjelju objavio izvješće za drugo tromjesečje koje je pokazalo skok prihoda od 143 posto, na 4,68 milijardi dolara. Dobit je dosegla 204 milijuna dolara.

Komentirajte prvi

New Report

Close