Prošloga travnja skupina japanskih inženjera iz kompanije Shimano doletjela je u Francusku da bi testirala prototip elektroničkog mjenjača brzina za bicikle nazvanog derailleur.
Uređaj je dan na isprobavanje profesionalnim bicilistima koji su vozili utrku od Pariza do Roubaixa, jednu od najtežih europskih utrka. Staza duga 200 kilometara izuzetno je zahtjevna ne samo za bicikliste, nego i za bicikle. Shimanovi inženjeri već su nekoliko godina za redom pokušavali testirati ovaj derailleur, no uređaj jednostavno nije radio. Ponekad su se brzine prebacivale u krivom trenutku, a ponekad je uređaj jednostavno odbio prebaciti u drugu brzinu. Dionica Pariz-Roubaix bila je izabrana upravo zbog toga što će uređaj koji “preživi” tu cestu zasigurno funkcionirati i u svim drugim uvjetima. “Glavni nam je cilj bio da naš mjenjač brzina izdrži ovu dionicu”, rekao je Kazuhiro Fujii, vođa shimanova inženjerskog tima. Prošle su godine Fujii i njegova ekipa napokon uspjeli: mjenjač maštovito nazvan Dura-Ace 7970 Di2 od siječnja se prodaje u SAD-u. Di2 izgleda kao običan mjenjač brzina na biciklu, no on nema uobičajene čelične sajle. Kad biciklist pritisne gumb za promijenu brzine uređaj bežičnim putem šalje signal čipu u derailleuru koji mijenja brzinu. Shimanovi inženjeri tvrde da je taj sustav brži, teži samo 67 grama, a prebacivanje brzina je tako precizno da se uređaj nikada ne treba podešavati i ne dolazi do padanja lanca sa zubčanika. Di2 pokušaj japanskih inženjera da osvoje još veći dio tržišta dijelova za bicikle za koje analitičari kažu da ne prestaje rasti ni u doba globalne krize. Ne postoji pouzdana statistika, no analitičari tvrde da japanski proizvođač dijelova za bicikle drži oko 70 posto svjetskog tržišta. Čak 80 posto Shimanova profita dolazi od dijelova za bicikle, a ostatak od otpreme za golf, kampiranje i pecanje. Investitori vole kompaniju tešku 250 milijuna dolara pa se njenim dionicama vrlo aktivno trguje. Problem je u tome što Di2 nije za svakoga: nije baš vjerojatno da će biciklist-amater za mijenjač brzina izdvojiti 5500 dolara. Kompanija se zbog toga usredotočila na profesionalne bicikliste u nadi da će njihova popularnost uvjeriti amatere da kupe njihov mjenjač. Shimano već radi na novom uređaju koji će biti jeftiniji i namijenjen širokom tržištu, dok mu za leđa već puše konkurentska firma Campagnolo koja nudi sličan uređaj uz manju cijenu. Mehanika mijenjanja brzina na biciklu nije se mijenjala već desetljećima. Japanski inženjeri nisu bili zadovoljni time što biciklist mora okretati pedale i u isto vrijeme razmišljati o mijenjanju brzina.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu