Poslovica kaže da tradicije služe da se ruše, pa je tako na red došao i legendarni minhenski Oktoberfest koji je započeo prošlog vikenda.
Na nezaobilaznom događaju među njemačkim, ali i svjetskim pivoljupcima srušen je, za potrošače neslavan rekord: pivo je prvi put dosegnulo cijenu od 10 eura za kriglu od litre. Međutim, za to postoji i dobar razlog.Naime, za festival, kojeg je lani posjetilo 6,5 milijuna posjetitelja koji su popili divovskih 6,7 milijuna litara piva i pojeli oko pola milijuna pečenih pilića, pivo dobavlja svega šest pivovara. To su Augustiner, Hacker Pschorr, Hofbraü, Löwenbraü, Paulaner i Spaten. Elitna šestorka već desetljećima dobavlja pivo za Oktoberfest jer su prvenstveno minhenske pivovare i imaju dovoljno velike kapacitete da osiguraju neometanu opskrbu tijekom festivala.
Međutim, biti dobavljač Oktoberfesta za pivovare nije jeftino. Prema istraživanju talijanskog UniCredita koji prati podatke o cijenama na Oktoberfestu od 1985. godine, svake godine cijena sudjelovanja na festivalu raste prosječnih četiri posto. To je dvostruko više od prosječne godišnje stope inflacije u Njemačkoj. Stoga pivovare moraju kompenzirati rast troškova na cijenama piva. Kako je za The Financial Times kazao Manfred Newrzella, direktor udruženja minhenskih pivara, troškovi koje definiraju organizatori festivala rastu svake godine.
"Svake godine sve je skuplje angažirati osoblje, osiguranje i električnu energiju", ističe Newrzella.Sve skuplje pivo tijekom godina nije utjecalo na Oktoberfest sve do prošle godine kada je zabilježen prvi pad prodane količine po posjetitelju na godišnjoj razini. Usto, sve su glasnije inicijative iz klubova ljubitelja piva da se cijena litrene krigle zacementira. Zbog tradicije rješenje nije ni u konkurenciji. Tako pivovara Ayinger 30 godina lobira kod minhenskih gradskih vlasti da joj se dopusti sudjelovanje na Oktoberfestu. No, svake godine ih odbijaju jer nemaju sjedište na području grada Münchena, iako su smješteni u administrativnim granicama minhenskog okruga, ističe direktor te pivovare Helmut Erdmann.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu