Oktoberfest ove godine očekuje šest milijuna posjetitelja koji će popiti 5,6 mil. litara piva

Autor: Poslovni dnevnik , 23. rujan 2024. u 22:00
Organizatori Oktoberfesta sada promiču i organsku, lokalno nabavljenu i vegetarijansku hranu, kao i proizvode koji imaju relativno nizak ugljični otisak. Pivo je iz šest lokalnih pivovara - i sve skuplje/Reuters

U Münchenu počeo najveći svjetski festival piva koji će trajati dva tjedna.

Očekuje se da će više šest milijuna posjetitelja preplaviti pivske hale Münchena tijekom Oktoberfesta 2024., koji je počeo 21. rujna i trajat će više od dva tjedna. Ovo će biti 189. izdanje svjetski poznatog i kultnog njemačkog narodnog festivala.

To je uspješna marka: bučni gosti će, kao i svake godine, popiti više od 5,6 milijuna litara piva – nabavljenog od šest lokalnih pivovara – i pojesti tone krumpir salate, kiselog kupusa i pečenja od vola. No ova velika fešta se ne zaustavlja na postignutom, već nastavlja unapređivati imidž u skladu s vremenom, piše Deutsche Welle.

Oktoberfest već dugo nastoji smanjiti svoj utjecaj na okoliš, prihvaćanjem čiste energije i sortiranjem i recikliranjem ogromnih količina otpada – čak se i otpad iz kuhinje i hrane prikuplja zasebno i kompostira.

Prekomjerna potrošnja alkohola, hrane i energije na minhenskome sajmištu nadoknađuje se gotovo isključivom upotrebom obnovljive električne energije, stvorene iz sunčeve energije i vjetra, dok bezugljični bioplin također pomaže u napajanju.

Festival tvrdi da je na putu prema ugljičnoj neutralnosti, smanjujući emisije koje doprinose klimatskim promjenama. Jednokratni, nereciklirajući tanjuri i pribor zabranjeni su još 1990-ih, dok je prodaja pića u limenkama također zabranjena – posjetitelji festivala plaćaju polog za staklene pivske krigle, koje se peru nakon povrata radi ponovne upotrebe.

Regionalno i održivo

Prodavače se potiče da prodaju samo regionalne i ekološki održive proizvode koji se mogu ponovno upotrijebiti, da koriste solarne panele ili e-vozila.

Klimatski neutralne hale
Čini se da ove mjere funkcioniraju. Münchenska služba za čišćenje ulica izvijestila je o smanjenju čišćenja i odlaganja otpada za dvije trećine u manje od 15 godina: s 247 tona 2008. na 88 tona 2022. godine.

Organizatori Oktoberfesta sada promiču i organsku, lokalno nabavljenu i vegetarijansku hranu, kao i proizvode koji imaju relativno nizak ugljični otisak. Naravno, pivo je također lokalno – i sve skuplje.

Novi šator pod nazivom Boandlkramerei prikazuje poznate umjetnike sa scene narodne glazbe i nudi uglavnom veganski i vegetarijanski jelovnik, koji se razlikuje od bavarske tradicionalne kuhinje koja obiluje mesom. Ove zelene inovacije mogu pomoći u povećanju “eko bodova”, sustava ocjenjivanja za poduzeća koja žele sudjelovati na festivalu.

Lokalni, organski proizvodi bez kemikalija korišteni su na događaju 2023. godine u svim jelima – od klasične pečene piletine do prženih badema, kobasica i rolica s biftekom, pa do čokoladnih banana i vafla. Prodavače se potiče da prodaju samo regionalne i ekološki održive proizvode, koji se mogu ponovno upotrijebiti ili reciklirati, te da koriste solarne panele ili električna vozila.

Prošle godine najavljeno je da će petnaest najvećih pivskih hala na sajmištu postati klimatski neutralne u roku od pet godina – a možda čak i tri – smanjenjem emisija ugljičnog dioksida, uključujući dodavanje više ekoloških, vegetarijanskih i čak veganskih jela na jelovnike.

Sve je počelo 2016. godine kada je jedno poznato mjesto za roštiljanje piletine i patke (Ammer Hühner und Entenbraterei) postalo prvi klimatski neutralan šator na Oktoberfestu. To je postignuto kompenziranjem emisija CO2, koje se nisu mogle izbjeći, investiranjem u projekte diljem svijeta, poput, na primjer, učinkovitih sustava za kuhanje za obitelji u Nigeriji i niskougljične proizvodnje energije iz ostataka žetve slanutka u Indiji.

85

tona otpada prikljupljeno je nakon festivala 2022.

Inkluzivni projekti
U međuvremenu, poznate vožnje na minhenskome sajmištu također postaju ekološke. Veliki vrtuljak koji je debitirao na Oktoberfestu 2023. godine je višekatni vrtuljak s gondolama i konjima, koji pokreće motor bez emisije plinova.

Prilagođavanje suvremenim okolnostima znači i sve raznolikiju publiku. Tako će novi inkluzivni projekt “vr4kids” po prvi put omogućiti virtualni posjet Oktoberfestu, omogućavajući djeci i mladima s invaliditetom da uživaju u zabavi s udaljene lokacije.

Organizatori također pokušavaju održati događaj sigurnim od seksualnog uznemiravanja i osigurati da slika Oktoberfesta kao “festivala flerta” bude vođena pristankom i poštovanjem. Nažalost, to nije uvijek bio slučaj, unatoč kampanji “Sigurniji Oktoberfest”, koju podržava gradski zdravstveni odjel Münchena i koja pomaže posjetiteljicama u slučajevima uznemiravanja.

Još jedna značajna kampanja koja se bori protiv seksualnog nasilja na Oktoberfestu je inicijativa “WiesnGentlemen”, koju vodi neprofitna organizacija Condrobs. Ova inicijativa ima za cilj stvoriti sigurnije festivalsko okruženje, posebno za žene, promičući poštovanje i odgovorno konzumiranje alkohola putem društvenih medija, plakata, školskih kampanja i angažiranjem s posjetiteljima na putu do festivala.

Sastavni dio kampanje je i “Nagrada za hrabrost”, koja prepoznaje i potiče poštovanje među sudionicima. “Poštujte jedni druge”, rekla je Birgit Treml iz organizacije Condrobs. “Ovo vrijedi uvijek i svugdje u našem društvu, ali posebno ovdje, gdje se okuplja toliko ljudi, gdje teče mnogo alkohola i gdje je možda lakše da granice popuste”, zaključuje Deutsche Welle.

Komentirajte prvi

New Report

Close