Europska komisija pokrenula je istragu kako bi utvrdila krši li Google uslugama internetskog oglašavanja propise o tržišnom natjecanju u Europskoj uniji. Google spada među vodeće kompanije u svijetu u sektoru internetskog oglašavanja, a pruža i usluge posredovanja u oglašavanju, posebno kroz servis Display Network.
“Google prikuplja podatke koji se potom koriste za ciljano oglašavanje, prodaje oglasni prostor i pruža usluge posredovanja u oglašavanju”, objasnila je na konferenciji za novinare razloge pokretanja istrage potpredsjednica EK Margrethe Vestager.
“To znači da je Google prisutan na gotovo svim razinama opskrbnog lanca internetskog oglašavanja. Brine nas što je Google konkurentskim uslugama internetskog oglašavanja otežao natjecanje u cijelom kompleksu oglašavanja”, dodala je europska dužnosnica.
Bruxelles želi istragom utvrditi da li je američki softverski div favorizirao vlastite usluge internetskog oglašavanja i time prekršio europske propise o tržišnom natjecanju.
Istraga bi trebala pokazati kako na tržište utječe Googleov zahtjev klijentima da na plasiranje oglasa, primjerice, na YouTubeu koriste njegov servis te ograničava li drugim tvrtkama pristup korisničkim podacima koji se koriste za oglašavanje.
Sektor internetskog oglašavanja silno se razvio kako bi iskoristio sveprisutnost pametnih telefona i računala u svakodnevnom životu.
U Europi koriste ih milijuni ljudi, a izdavači internetskim oglasima pokušavaju nadoknaditi prihode izgubljene besplatnom objavom sadržaja. EK navodi da je samo u 2019. za oglašavanje na internetu izdvojeno 20 milijardi eura.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu