Odrastao je u siromaštvu, čistio podove, a sada ljetuje na Jadranu u jahti od 220 milijuna dolara

Autor: Poslovni.hr , 19. kolovoz 2024. u 10:56
Foto: Marc Mueller/dpa/DPA/PIXSELL

Gotovo svi koristimo aplikaciju koju je osmislio i prodao za odličan novac.

Ovog ljeta Jadransko more odlučio posjetiti i Jan Koum. Kada čuju njegovo ime, većini ljudi vjerojatno će se pojaviti upitnik iznad glave, no sve će biti jasno kada kažemo da je riječ u suosnivaču WhatsAppa, jedne od najpopularnijih komunikacijskih platformi koju je prije deset godina prodao Facebooku i okrenuo milijarde.

Koum je danas težak više od 16 milijardi dolara, tako da je za njega 220 milijuna, koliko stoji jahta Moonlight s kojom, prema Dubrovačkom vjesniku, plovi Jadranom, i nije neki veliki iznos.

Sama jahta, koju su mediji prozvali “elegantnim nautičkim remek-djelom”, dugačka je čak 100 metara te se u njenih osam luksuznih kabina može smjestiti do 16 putnika, dok je broj posade dvostruko veću.

Koum je još kao tinejdžer s majkom napustio Ukrajinu, a njihov život u SAD-u nije bio lagan. U mladosti je, kako bi pomogao majci, čistio podove, a bili su i korisnici bonova za hranu koje su dobivale osobe slabijeg imovinskog stanja.

Otac, koji se razbolio i umro 1997. godine, nije uspio stići do SAD-a, a tri godine nakon toga, preminula mu je i majka. On se zaposlio u Yahoou, gdje je osim što je usavršio programiranje, upoznao Briana Actona, a to se prijateljstvo pokazalo ključnim za njihove živote.

U Yahoou su radili do 2007., kada su obojica dala otkaz i krenuli u avanturu po Južnoj Americi, trošeći svoju teško stečenu ušteđevinu. Dvije godine poslije Kuom se prijavio za posao u Facebooku, no dobio je odbijenicu.

Za tim sigurno ne žali jer je, naravno s Actonom, iste godine udario temelje WhatsAppu kojeg su na kraju prodali Facebooku za čak 19 milijardi dolara. Dio svog bogatstva Koum je podijelio humanitarnim udrugama, uključujući i Koum Family Foundationu, no veliki novac potrošio je i na luksuz.

Osim spomenute jahte, on je vlasnik i velike kolekcije Porschea, brenda kojeg se smatra simbolom uspjeha.

– Želja za posjedovanjem takvog automobila bila je ključna u mom nastojanju za učenjem i napornim radom – objasnio je u jednom ranijem intervjuu.

Njegova priča koja je zaista filmska, inspiracija je mnogim poduzetnicima diljem svijeta jer pokazuje kako je, usprkos teškim životnim uvjetima i odrastanju u siromaštvu, uz rad, trud i zalaganje, moguće uspjeti i ostvariti svoje snove, prenio je Bljesak.info.

Komentirajte prvi

New Report

Close