Od svih sponzora, zbog odgode Olimpijskih igara u Tokiju možda ponajviše žali Samsung koji je tako izgubio jedinstvenu priliku da ugrozi dominantni položaj Applea na japanskom tržištu pametnih telefona.
Nakon prošlotjedne odluke da se Olimpijada uslijed pandemije koronavirusa odgodi za iduću godinu, marketinški planovi višegodišnjeg sponzora – korejskog Samsunga – temeljeni oko novog vrhunskog modela S20 pali su u vodu, piše Reuters.
Proboj u Japanu
Međutim, odgoda znači i da je Samsung izgubio ključnu priliku. Naime, Olimpijske igre u japanskoj prijestolnici kompanija je trebala iskoristiti za oglašavanje svojih 5G sposobnosti, ciljajući na privlačenje publike koja prati sportska događanja tijekom Olimpijskih igara najsuvremenijom tehnologijom. I to prije nego što Apple izađe sa svojim 5G modelom telefona.
„Samsung je namjeravao iskoristiti Olimpijadu kako bi se probio u Japanu. U tom kontekstu, ovo je loša situacija“, ističe upućeni izvor Reutersa koji je želio ostati anoniman. Dodaje kako korejska kompanija, ali i ostali sponzori, sada moraju izmijeniti marketinške planove.
K tome, dobar dio zamaha u potražnji za mobitelima uoči Olimpijskih igara također će biti izgubljen, dodaje taj izvor.
Na upit koliko je odgoda Igara utjecala na marketinšku strategiju za japansko tržište, iz Samsunga su tek odgovorili kako će nastaviti pružati inovativnu tehnologiju japanskim korisnicima, neovisno o održavanju Olimpijade.
Naime, iako je Samsung vodeći globalni proizvođač, gledano po broju prodanih telefona, u Japanu drži tek mali djelić tržišta. Prema podacima Counterpoint Researcha, korejski proizvođač bilježi negativni trend na tom tržištu još od 2013. godine i trenutno drži svega 4 posto udjela.
Domaći proizvođači, Sony i Sharp, drže 7, odnosno 12 posto udjela dok je apsolutni vladar sa 53 posto tržišta američki Apple. Inače, Japan je za američkog diva jedno od ključnih tržišta za iPhone.
Taj telefon Apple je počeo prodavati u Japanu 2008. godine, isključivo putem distribucije telekomunikacijskog operatera SoftBank. Njemu Apple može i zahvaliti dobar dio uspjeha u Japanu. Naime, SoftBank je prodaju iPhonea pratio agresivnom oglašivačkom kampanjom i povoljnim cijenama koje su privukle velik broj kupaca.
S druge strane, Samsung se našao i pod pritiskom političkih tenzija između Južne Koreje i Japana koje datiraju još iz vremena japanske okupacije tijekom 2. svjetskog rata. Tako je 2015. Samsung izbacio svoje ime iz kampanje za svoje mobitele, brendirajući ih samo kao Galaxy. Japan je jedino tržište gdje se Samsung odlučio za takvu strategiju.
Trgovina na 8 katova
Samsung je pažljivo pripremao marketinški upad u Appleovo „japansko uporište“. Tako je u ožujku prošle godine otvorio svoju najveću trgovinu u tokijskom popularnom šoping središtu Harajuku.
Otvaranju trgovine na čak osam katova 500 dana do početka Olimpijade nazočili su šef Samsungova mobilnog poslovanja Koh Dong-jin te predstavnici Organizacijskog odbora Olimpijskih igara.
Potom je u svibnju u Japan doputovao glavni šef Jay Y. Lee radi sastanka s predstavnicima telekomunikacijskih kompanija NTT DoCoMo i KDDI-a kako bi razgovarali o suradnji u 5G tehnologiji.
DoCoMo i SoftBank trenutno u Japanu uvode 5G mreže. No, odgoda Olimpijade znači da će te pripreme izgubiti na dinamici, što ide na ruku Appleu koji je najavio 5G iPhone do kraja ove godine.
Doduše, neki izvori tvrde da će pandemija koronavirusa usporiti i Appleove planove. Sada ostaje za vidjeti hoće li Samsung ostati pri planu lansiranja posebne, „olimpijske“ edicije Galaxy S20 telefona koji ima 5G sposobnosti. Telefon je trebao u lipnju početi prodavati DoCoMo.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu