Kašnjenja, otkazivanje letova i brojni zahtjevi oštećenih putnika za isplatu naknade, s čime se slovenska nacionalna zrakoplovana kompanija Adria Airways borila prošle godine ostavilo je veliku mrlju na njezinu ugledu, piše portal Siol.net. Na najnovijoj AirHelp ljestvici pouzdanosti globalnih zračnih prijevoznika Adria Airways je sletjela na 63. mjesto između 72 ispitane tvrtke.
Postigla je 5,98 od mogućih 10 bodova, a najslabiji je prijevoznik Thomas Cook Airlines sa 5,26 bodova. Adria se loše plasirala u svim ocjenjivanim područjima, kao što su kašnjenje i otkazivanje (51. mjesto) i kvaliteta usluge prema ocjeni putnika (62. mjesto). Najgoru ocjenu slovenska kompanija dobila je za vrijeme potrebno za obradu odštetnih zahtjeva i koliko ih je neopravdano odbijeno (64. mjesto). Ljestvicu AirHelp priprema istoimena tvrtka koja pomaže zrakoplovnim putnicima da dobiju zakonsku nadoknadu kada im zrakoplovne tvrtke ne žele platiti.
5,98 bodova
od mogućih 10 dobila je Adria Airways na ljestvici Air Help
Još više propuštenih letova
Na vrhu ljestvice AirHelpa za prošlu godinu nalaze se Qatar Airways (8,23 boda), American Airlines (8,07 bodova) i Aeromexico (8,07 bodova), a visoko su uvršteni i Austrian Airlines, Emirates, Turkish Airlines i niskobudžetni prijevoznik Wizz Air. Hrvatska Croatia Airlines je na 38. mjestu sa 7,07 bodova. "Rezultati su odraz lanjske ljetne sezone kada smo uočili veliki broj nepravilnosti u operativnoj izvedbi naših letova.
U usporedbi s godinom ranije na ljestvici smo izgubili 11 mjesta, u dvije kategorije, točnost poslovanja i rješavanje zahtjeva putnika, nešto smo lošiji, a u kategoriji kvaliteta usluga poboljšali smo rezultat", komentirala je Adria pad na AirHelp ljestvici. Urušavanje zadovoljstva Adria Airwaysom u očima putnika započelo je nakon privatizacije kompanije. U jesen 2016., manje od godinu dana nakon što je slovenska država prodala njemačkom fondu 4K Invest Adria je zauzimala 19. mjesto od ukupno 79 zrakoplovnih tvrtki. U zimskoj sezoni 2016./2017. Adria je izgubila 40 mjesta. Prema AirHelpu, drastično se pogoršala prema kriteriju odgovor na zahtjeve za naknadu štete. Prilikom ocjenjivanja zimske sezone 2016./2017., Adria se blago poboljšala, ali je i dalje zauzimala 52. mjesto.
60 posto
kašnjenja je zbog zagušenog prometa i manjka osoblja
Međutim, kašnjenja i otkazivanja letova također će biti česti u nadolazećim mjesecima. Adria je ovog tjedna najavila da je zbog ograničenja zračnog prostora, vremenskih uvjeta i nedostatka posade u prošloj godini zabilježeno povećanje broja nepravilnosti u rasporedu letova. S povećanjem zagušenja zraka, problemi se očekuju i ovog ljeta. Podaci Eurocontrola ukazali su na to da će se kašnjenja zbog zasićenja zračnog prometa povećati tijekom ljeta, što znači još više propuštenih letova nego prethodne sezone.
Neizbježna kašnjenja?
Iz Adrije objašnjavaju da je riječ o kašnjenjima na koje kao prijevoznik teško mogu utjecati i koja se ne mogu izbjeći. Što se tiče nedostatka posada, s čime su se borili prošle godine, situacija je ove godine bolja. Više od 60 posto prošlogodišnjih kašnjenja bilo je zbog zagušenosti zračnog prometa i nedostatka osoblja, više od 25 posto zbog vremenskih uvjeta, a 14 posto zbog štrajka kontrolora.
Nisu se dogovorili
Otkazali ruske letjelice
Adria Airways otkazala je u travnju ugovor o nabavi zrakoplova Sukhoi. Slovenska nacionalna zrakoplovna kompanija u studenom prošle godine potpisala je pismo namjere s ruskom kompanijom Sukhoi Civil Aircraft Company za isporuku 15 zrakoplova SSJ100 u sklopu dugoročnog najma. "Iako je taj tip zrakoplova i dalje vrlo atraktivan, Adria Airways nije se uspjela dogovoriti s ruskom stranom", rekli su iz slovenske kompanije.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu