Rekordne narudžbe za prvim letećim automobilom u povijesti: Tisuće žele biti prvi vlasnici Modela A

Autor: Domagoj Puljizović , 09. ožujak 2024. u 09:38
FOTO: Screenshot/YouTube

Alef Aeronautics jedna je od nekoliko razvojnih tvrtki koje leteći automobil pokušavaju pretvoriti u stvarnost.

Električni leteći automobil s dva sjedala Alef Model A koji razvija američka tvrtka Alef Aeronautics dosegnuo je 2850 prednarudžbi.

Razvojna tvrtka sa sjedištem u San Mateu u Kaliforniji koju podupire Muskov SpaceX kupcima planira naplatiti 300 tisuća dolara za Model A zbog čega bi na 2850 prednarudžbi ukupno mogla zaraditi više od 850 milijuna dolara.

Kupci leteći Model A mogu prednaručiti putem interneta, uz polog od 150 dolara koji mogu povući u bilo kojem trenutku, piše CNBC.

“Imamo nešto više od 2850 prednarudžbi, što Model A čini najprodavanijim letećim vozilom u povijesti, čime premašuje ukupnu prodaju Boeinga, Airbusa, Joby Aviationa i većine eVTOL-ova (električnih vozila za vertikalno uzlijetanje i slijetanje)”, rekao je izvršni direktor Alefa Jim Dukhovny.

Alef Aeronautics jedna je od nekoliko razvojnih tvrtki koje leteći automobil pokušavaju pretvoriti u stvarnost.

Na tome radi i Lilium, njemački start-up koji razvija leteći taksi, kao i kineska tvrtka Joby Aviation. Prošle godine, južnokorejska telekomunikacijska tvrtka SKTelecom rekla za CNBC da planira pokrenuti uslugu letećeg taksija u partnerstvu s Joby Aviationom 2025. godine.

Većina igrača na tržištu trenutno gradi modele koji nalikuju mlažnjaku i dolaze s pričvršćenim krilima ili s velikim rotorima poput helikoptera.

Alefov Model A, predstavljen na Mobile World Congressu, nalikuje stvarnom automobilu s mrežastom školjkom koja štiti unutarnje rotore, a koji omogućuju strujanje zraka kroz vozilo.

Kako radi Alef Model A

Dukhovny ga naziva “prvim letećim automobilom u povijesti” jer se izgledom razlikuje od konkurencije koja razvija vozila nalik dronu.

Model A u glavnom je predviđen za vožnju po cesti, no u zraku će moći postići više od 160 kilometara na sat. Za vožnju po cesti, koristi četiri mala motora u svakom od kotača, a vozit će se slično normalnom električnom automobilu.

Osam propelera u prednjem i stražnjem dijelu automobila, koji se neovisno vrte različitim brzinama, omogućuju mu let u bilo kojem smjeru.

Pri uzletu, Alef Model A okreće se na bok tako da vozač može nastaviti vožnju okrenut prema naprijed. Tako praktički postaje dvokrilac s prednjom i stražnjom stranom vozila koja mu služe kao krila.

Teži više od 385 kilograma što ga kvalificira kao ultralako vozilo.

Na tržištu krajem 2025.

Prošle godine, Savezna uprava za zrakoplovstvo dodijelila je Alefu posebnu potvrdu o plovidbenosti i dopustila mu let u ograničene svrhe.

Alef tek treba dobiti dodatno odobrenje za uporabu u prometu. “Ako sve bude kako treba, do kraja 2025. planiramo pokrenuti proizvodnju prvog”, rekao je Dukhovny.

Ipak, Dukhovny je priznao da, unatoč velikom broju prednarudžbi, njegova tvrtka neće moći odmah zadovoljiti potražnju. “Ludo je proizvesti 2850 vozila. Počet ćemo polako”, rekao je izvršni direktor Alefa.

Alef zasebno radi i na limuzini za četiri osobe, Modelu Z, koji bi trebao biti lansiran do 2035. godine po cijeni od 35 tisuća dolara, što odgovara cijeni jeftinijih električnih vozila.

Komentirajte prvi

New Report

Close