Gledanje filmova i serija uz šalicu kave idu ruku pod ruku, ako je suditi po najnovijoj investiciji talijanske obitelji Lavazza koja stoji iza istoimenog brenda kave. Preko svoje holding kompanije obitelj Lavazza kupila je četvrtinu udjela u "talijanskom Netflixu", tvrtki Chili.
Kako prenose mediji, udjel je plaćen oko 25 milijuna eura. Chili je osnovan 2012. godine, a trenutno ima milijun korisnika koji na toj platformi mogu izabrati između 17.000 filmova i 10.000 epizoda različitih serija. Nakon velikog uspjeha na matičnom talijanskom tržištu, tvrtka je započela s međunarodnim širenjem, pa je trenutno dostupna u Velikoj Britaniji, Njemačkoj i Poljskoj. Osim gledanja filmova, preko Chilija korisnici mogu kupiti karte za kino te različitu robu povezanu s filmskom industrijom, poput knjiga, odjeće ili postera.
Tvrtku operativno vodi Giorgio Tacchia, nekadašnji menadžer u Disneyju. Za ovu godinu Chili očekuje prodajne prihode od 30 milijuna eura, značajno više od sedam milijuna eura zabilježenih prošle godine. No, zato će se profitabilnost praktički prepoloviti. Dobit prije kamata, oporezivanja, deprecijacije i amortizacije (EBITDA) past će sa 6,5 milijuna eura na 3,4 milijuna eura. No, potencijal kompanije – osim Lavazze – prepoznali i ostali čuveni investitori iz medijskog svijeta.
Naime, Paramount Pictures, Viacom i Warner Brothers Entertainment ukupno posjeduju 14 posto udjela, a prije godinu dana pet posto udjela za tri milijuna eura kupio je i Sony Pictures. Od pojedinačnih ulagača vrijedi spomenuti Corrada Passeru, veterana talijanskog bankarstva i ministra u vladi Marija Montija koji je na tu dužnost otišao u studenom 2011. s pozicije glavnog izvršnog direktora banke Intesa Sanpaolo.
Prognoze do 2020.
Prihodi od 300 milijuna eura
Prema prognozama u koje je uvid imao Financial Times, Chili do 2020. godine planira imati 15 milijuna korisnika, 300 milijuna eura prihoda te dobit prije kamata, oporezivanja, deprecijacije i amortizacije od 50 milijuna eura. Talijanskim medijskim prostorom već desetljećima dominira javna televizija Rai te komercijalne kompanije Mediaset i Sky Italia koje imaju oko pet milijuna pretplatnika. Vodeći ljudi Chilija smatraju kako tvrtka može pridobiti korisnike koji gledaju piratske filmove i serije.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu