Iako država Srbija više ne subvencionira nacionalnog zračnog prijevoznika Air Serbia (ministar financija Siniša Mali kaže da to nije tako već dvije godine), ipak mora isplaćivati dugove koji se vuku još praktički od davnina, zaključno s 2013. kad je Air Serbia potpisala strateško partnerstvo s emiratskom kompanijom Etihad.
EK ne dopušta
"Vlada Srbije ispunjava ugovorne obveze, a ono što je definirano ugovorom je i preuzimanje onih starih obveza bankarskih, i stvari iz prošlosti koje se ne tiču Etihada", objasnio je Mali, a prenijele Novosti. Spominje da su 'repovi' teški oko 380 milijuna dolara koje nisu imali za isplatiti odmah već ih razvukli na desetak godina. Mali je naglasio i da se nabavka novih zrakoplova Air Serbiji ne otkazuje već samo odgađa, za razdoblje od 2022. do 2025.
380 mil.
dolara starih dugova Air Serbije do 2013. država još isplaćuje
Tih 10 aviona model A320 neo od Etihada za Air Serbiju upotpunit će postojeću flotu od 21 zrakoplova, u koje ulaze uz ostale i Airbusi A319-100, A320-200, A330-200 (najveći u kompaniji) te Boeinzi 737-300. Govoreći o tome da bi eventualne subvencije ikojoj tvrtki bile okarakterizirane kao državna pomoć, Mali je istaknuo da Europska komisija takve potpore ne bi dopustila. Što se tiče aktualnog poslovanja avioprijevoznika, ministar je kazao da je trenutačno profitabilno i da tako ne bi bilo da su se odlučili na nabavku novih aviona odmah.
Nove izravne linije
"Kad smo pogledali koliko bi doprinijeli profitabilnosti, ispalo bi da bi je ugrozili, s obzirom na troškove nabavke novih aviona", priznao je Mali. "Po ovom modelu postojeći A320 i A319 odrađuju svoj posao, ovi novi su efikasniji po pitanju trošenja goriva i svega, ali s obzirom na kratke destinacije koje 'Er Srbija' trenutno vozi, ta efikasnost ne može da se pokaže na pravi način", naveo je on.
Zato i sadašnji primjerci ostaju operativni jer su se pokazali učinkovitima u pogledu trošenja goriva i svih aspekata održavanja. Budući da će od lipnja Air Serbia letjeti na devet novih linija, od čega će sedam biti direktnih i u funkciji cijele godine (iz Beograda za Kijev, Madrid, Barcelonu, Rijeku, Krasnodar, Helsinki i Kairo), a dvije tek sezonski (Nica i Zadar), logično je da će postojeći avioni odrađivati punu "satnicu".
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu