Nova ‘Disneyjeva televizija’ ozbiljno je izazvala Netflix

Autor: Tomislav Pili , 14. travanj 2019. u 22:00
Kompanija planira da Disney+ postane profitabilan do fiskalne 2024. godine/REUTERS

Analitičari ističu da je Disney u velikoj prednosti jer će zbog bogate baze filmova osam puta manje ulagati u originalni sadržaj.

Walt Disney je ozbiljno izazvao Netflix predstavivši svoju streaming uslugu, a analitičari smatraju da je u značajnoj prednosti jer će zbog bogate riznice filmova znatno manje morati ulagati u snimanje filmova.

Kompanija je krajem prošloga tjedna objavila da će usluga nazvana Disney+ biti orijentirana na obiteljski sadržaj, a stajat će sedam dolara mjesečno ili 70 dolara godišnje. Globalnu dominaciju Netflixa izazvat će listom novih i klasičnih filmova, kako iz vlastite produkcije, tako i od najpopularnijih svjetskih franšiza. Kako prenosi Reuters, korisnicima će, između ostaloga, biti dostupni Marvelovi superheroji, serijal Ratovi zvijezda, Pixarova Priča o igračkama te cijeli serijal The Simpsons. Gledanje Disney+ neće biti "opterećeno" reklamama, a usluga će krenuti na američkom tržištu 12. studenog. Na ostala velika svjetska tržišta dolazit će postupno.  

Agresivna strategija
Izvršni direktor Disneya Bob Iger izjavio je analitičarima da su u kompaniji vrlo ozbiljno pripremili novu uslugu i kreću s agresivnom strategijom. Postavili su cilj da privuku između 60 i 90 milijuna korisnika, a Disney+ trebao bi postati profitabilan do fiskalne 2024. godine. Walt Disney već će iduće godine uložiti milijardu dolara u stvaranje originalnog sadržaja za Disney+, a približno dvije milijarde dolara do 2024. godine.

Upravo je to najveća prednost Walta Disneyja u odnosu na Netflix, ocjenjuje za CNBC Mark Mahaney, analitičar tehnološkog sektora u RBC Capital Markets. Naime, Disney ima hrpu ranije produciranog sadržaja koji može iskoristiti. Štoviše, najava kompanije da će ulagati jednu do dvije milijarde dolara godišnje u snimanje filmova znači da će za tu stavku trošiti sedam do osam puta manje nego Netflix. 

Drugi adut
Pitanje sadržaja ključno je kada se govori o video straeming uslugama. Iako je percepcija javnosti da je Netflix svoju popularnost stekao zahvaljujući originalnim serijama, statistika ipak sugerira drugačije. Prema podacima tvrtke 7Park Data iz listopada prošle godine, gledanje Netflixovih filmova i serija popelo se na američkom tržištu s 24 posto godinu ranije na 37 posto. Međutim, većina sadržaja – točnije 63 posto – koju Amerikanci gledaju na Netflixu ipak je od drugih produkcijskih kuća.   

 

90 milijuna

korisnika kompanija cilja prikupiti do fiskalne 2024. godine

Drugi Disneyjev adut je cijena nove usluge. Naime, sedam dolara mjesečno je manje nego što su očekivali analitičari u anketi Reutersa postavivši cijenu na 7,50 dolara. Kompanija je svoju uslugu učinila "vrlo priuštivom", komentirao je za Reuters Patrice Cucinello, direktor u agenciji Fitch Ratings. Kako bi došao do više korisnika, Disney je objavio kako je postigao sporazum s kompanijama Roku i Sony kako bi se Disney+ prikazivao na streaming uređajima i igraćim konzolama.

Pitanje je ima li Disney prostora na tržištu, odnosno jesu li korisnici spremni plaćati dvije streaming platforme. Mark Mahaney tvrdi da jesu. Prema istraživanju RBC Capital Marketsa, preko 70 posto korisnika neke od streaming platformi izjavilo je da je voljno kupiti još jednu, ističe Mahaney. Prema njegovu mišljenju, Disney i Netflix ne bi previše smetali jedan drugome jer Disney planira doći do 90 milijuna korisnika u pet godina, a Netflix bi tada mogao imati već 300 milijuna korisnika širom svijeta.

Prezentacija Kruna rada Boba Igera
Prezentaciju streaming usluge analitičarima s Wall Streeta Walt Disney je organizirao u svom sjedištu u Burbanku u Kaliforniji, a tokom prezentacije prikazani su inserti iz cijelog niza Disneyjevih hitova, od Snježnog kraljevstva i Kralja lavova do Avatara. Transformacija kompanije koja je počela s likom Mickeyja Mousea, preko lidera u kablovskoj televiziji do streaming TV-a označit će krunu rada čelnika Boba Igera koji se povlači 2021. godine.

Komentirajte prvi

New Report

Close