Finski telekomunikacijski div Nokia ne planira povratak svom nekoć temeljnom poslovanju, mobilnim telefonima, već se usmjeravaju na brzorastući i sve popularniji segment potrošačkih uređaja za praćenje zdravstvenog stanja. Analitičari procjenjuju da će sektor digitalnog zdravlja do 2017. godine vrijediti 26 milijardi dolara.
Budući lider
Rezultati su to trećeg Izvješća o globalnom tržištu Mobile Health koje je najavilo mobilnu revoluciju. Simbioza mobilnih pametnih telefona i zdravstvenih usluga, odnosno mogućnost praćenja vlastitog zdravstvenog stanja putem mobilnih aplikacija, sve je popularniji pristup poboljšanju životnih i zdravstvenih uvjeta. Ramzi Haidamus, predsjednik Nokijina tehnološkog poslovanja koji nadzire strategiju revitalizacije tvrtke, u intervjuu za The Financial Times poručio je da se Nokia planira pozicionirati kao budući lider u području digitalne zdravstvene zaštite. "Prvo smo željeli spojiti ljude međusobno, a sad ih želimo spojiti s njihovim zdravljem", rekao je Haidamus.
97tisuća
mHealth aplikacija trenutno postoji na tržištu
Nokijina najava o poslovnom zaokretu ide ukorak s nedavno najavljenom 170 milijuna eura vrijednom akvizicijom francuske tvrtke Withings, specijalizirane za digitalno zdravlje. Withingsovi najpopularniji proizvodi ručni su satovi Activite i pametne vage, dok svi njihovi proizvodi omogućavaju povezivanje putem clouda i neprekidnu cirkulaciju informacija. Sučelja na koja se zdravstvena tehnologija oslanja sadrže informacije i parametre o zdravstvenom stanju korisnika kojima on može pristupiti bilo kada putem mobilnog telefona ili Interneta. Dakle, međusobno povezani uređaji u zdravstvu već su se pokazali kao poslovno iznimno propulzivna ideja, pa i prostora za inovaciju ima napretek.
Većina do sada tržišno prisutnih uređaja ovog tipa namijenjena je sportu i rekreaciji, tako da se Nokia orijentiranjem na medicinsku tehnologiju u tržišnu utakmicu uključila na vrijeme. S time se slaže Cédric Hutchings, izvršni direktor Withingsa, koji smatra da za proizvode zdravstvene tehnologije na tržištu postoji velik interes. U službenom priopćenju objavljenom na stranicama Withingsa, Hutchings kaže da će se Nokijin dizajn izvrsno uklopiti sa dostupnim znanjima iz područja međusobno povezanih uređaja (IoT) te da je suradnja dviju kompanija plodno tlo za uspjeh. "Kad nam je Nokia pristupila, bilo je inspirativno otkriti koliko su savršeno usklađene naše vizije. Vjerujemo da zajedno možemo mijenjati svijet", napisao je Hutchings.
Golemi potencijal
Zahtjevi tržišta, u skladu s najnovijim trendovima, uključuju okretanje sa tradicionalnog pristupa zdravstvenoj zaštiti prema online i mobilnom pristupu informacijama, pa se kompanije za korisnike bore povećanjem kvalitete odnosa. Samo u SAD-u sektor mHealtha, kako se naziva područje objedinjavanja mobilnih i zdravstvenih tehnologija, danas broji više od tri milijuna besplatnih i preko 300.000 plaćenih preuzimanja na iOS platformi. Za ostale zemlje i ostale platforme podaci se ponešto razlikuju, no zajednička karateristika svih tržišta kontinuirani je rast poslovnih potencijala mHealth aplikacija. Trenutno na tržištu postoji 97.000 mHeatlth aplikacija, od čega 42 posto njih funkcionira po sistemu plaćanja.
Sa sve više subjekata iz tradicionalnog pristupa zdravstvenim uslugama koji ulaze na tržište mobilnih aplikacija, ovaj bi poslovni model uskoro mogao uključiti i zdravstvene usluge, senzore, te prihode od prodaje i oglašavanja. Uz rastuću razinu sofisticiranosti mHealth aplikacija tek devet posto ukupnih prihoda tržišta u sljedećih će pet godina dolaziti od zahtjeva za preuzimanjem, dok se očekuje da će 84 posto ukupnih prihoda mHealtha dolaziti iz srodnih proizvoda i usluga kao što su senzori. Osim kod potrošača, mHealth aplikacije i sustavi primjenjuju se i u profesionalnom sektoru. Zdravstveni radnici tako zahvaljujući mHealth aplikacijama imaju priliku kontinuirano se usavršavati u području medicine, ali i pratiti zdravstveno stanje pacijenata bez obzira na udaljenost.
Mobiteli samo uz partnera
'Ne želimo riskirati'
Nokijina priča s mobitelima nije sasvim zatvorena. Iako je Ramzi Haidamus najavio da telefoni kompaniju trenutno ne zanimaju previše, u intervjuu za Financial Times spomenuo je da bi se Nokia upustila u kreiranje novog pametnog telefona kada bi pronašla odgovarajućeg partnera. "Ne želimo riskirati", kaže Haidamus. Paralelno u Nokiji najavljuju i uključivanje u nišu proizvoda virtualne stvarnosti što je sljedeće veliko tržište.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu