Njemačka je do 1. lipnja ukinula gotovo sva ograničenja pandemije, uključujući turistička. Već sada je jasno da ljudi koji ponovno žele slobodno letjeti na odmor i nedostatak radnika u zračnim lukama jamče opći kaos, javlja Fenix. Zbog pandemijske krize, operateri zračnih luka masovno su otpuštali zaposlenike – iste one koji im sada nedostaju posvuda, od kontrole putnika, preko osoblja za održavanje zrakoplova, do kontrole leta.
U Njemačkoj su se mnogi radnici u vrijeme pandemije prebacili u logističke tvrtke, rekao je Thomas Richter iz udruge ABL Land Services.
Ništa bolja situacija nije ni u zračnim prijevoznicima. Niskotarifni Easyjet već se odlučio na drastičan korak: u britanskoj floti ukidaju se posljednja sjedala u svim zrakoplovima Airbus A319. Šest manje znači da zrakoplovu više nisu potrebne četiri stjuardese, već tri – za preostalih 150 putnika, sukladno sigurnosnim propisima.
Gužve na zračnim lukama u Njemačkoj već su počele. Dugi redovi su već uobičajeni u Dusseldorfu, Berlinu i Frankfurtu. U Dusseldorfu uglavnom kontrolu putnika umjesto savezne policije obavlja privatna agencija.
“Sindikat Verdi očekuju probleme jer su zaposlenici već iscrpljeni – petina njih trenutno je na bolovanju”, rekao je Özay Tarim iz Verdija.
Zračna luka Frankfurt, kao i zračna luka Amsterdam, najavila je da će otkazati određene letove kako bi se rasteretila. Prijevoznici su, naravno, ogorčeni i traže odštetu.
Nebo nad Europom
U međuvremenu je nizozemski KLM prestao s prodajom karata za određene letove, ostavljajući prostora za prebukiranje nekih putnika.
Nebo nad Europom iznimno je živo, unatoč ratu u Ukrajini i rekordnoj inflaciji, a posebno je snažan putnički promet. U tjednu od 23. do 29. svibnja bilo je više od 28.100 letova dnevno, što je gotovo 86 posto obima prije pandemije, pokazuju podaci Eurocontrola.
Lufthansa trenutno planira vratiti 95% kratkih letova u Europi od prije tri godine, a njezina podružnica Eurowings planira pomaknuti saldo.
Fraport, operater zračne luke u Frankfurtu, tijekom pandemije otpustio je oko 4.000 ljudi, a više ih je otišlo u potrazi za boljim poslom. Tržište rada u gradu i okolici sada je pusto i gotovo je nemoguće pronaći potrebnih 1.000 radnika.
“Pronaći više od 100 radnika mjesečno? Teško”, kaže šef Fraporta Stefan Schulte.
Prepreka je i provjera ljudi koji za malu plaću dostavljaju hranu i pakiraju prtljagu u avione po vjetru i kiši. Tko su, što su radili prije i koliko su pouzdani – sigurnosnim službama treba do šest tjedana da provjere svaku od tih osoba.
Osim toga, svatko tko je u posljednjih pet godina živio više od šest mjeseci u inozemstvu mora dokazati da nije procesuiran, a potencijalne radnike iz drugih zemalja često je teško dobiti.
Kako je kriza globalna, Međunarodna udruga za zračni prijevoz (IATA) predlaže globalnu standardizaciju obuke – kako bi zemaljsko osoblje i piloti mogli dobiti posao bilo gdje. Predlažu i jednostavniju provjeru potencijalnih zaposlenika.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu