Njemačke tvrtke manje će ulagati u svojoj zemlji

Autor: Majda Žujo , 20. listopad 2013. u 22:00
Kompanije poput Adidasa ulagat će više u tržišta u razvoju i SAD

Njemački lideri plaćaju cijenu strogih mjera rješavanja krize u eurozoni koja je smanjila ukupnu potražnju na tržištu.

U godini koja slijedi njemačke korporacije sve su sklonije prekooceanskim ulaganjima od ulaganja u vlastitoj zemlji.

Istraživanje koje je The Wall Street Journal proveo među vodećim njemačkim kompanijama, pokazalo je kako se niska razina ulaganja najveće europske ekonomije neće povećati tako skoro. Slabe investicije njemačkih kompanija u vlastitoj zemlji zadaju glavobolje kancelarki Angeli Merkel koja nakon prošlomjesečnih izbora, u svom trećem mandatu, trenutno pokušava oformiti novu koaliciju.Nedostatak domaćih ulaganja ne zabrinjava samo vođe zemlje već i ekonomiste.

 

15posto

njemačkih kompanija planira ulaganje u vlastitoj zemlji

Mnogi od njih nadali su se da će se investicije pokrenuti nakon što se sazna ishod izbora, no istraživanje je pokazalo da je problem puno dublji. Nedostatak rasta prodaje u Njemačkoj i Europi, koji se predviđa i u narednom razdoblju, mnoge je kompanije odvratilo od povećanja investicija u Njemačkoj gdje su kapitalni izdaci u BDP-u potonuli na povijesno niske razine. Visoki troškovi proizvodnje, posebice visoke cijene energenata (u usporedbi sa SAD-om) te nastavak nesigurnosti u eurozoni također su razlozi koje su poduzetnici naveli kao razlog suzdržavanja od domaćih investicija.

Činjenica da slaba prodaja u Njemačkoj i ostatku eurozone zadržava korporativne investicije daje naslutiti kako njemački lideri sada plaćaju cijenu strogih mjera rješavanja krize u eurozoni koja je smanjila ukupnu potražnju na tržištu. Međunarodni ekonomisti i neki europski vođe vladi kancelarke Merkel zamjeraju upravo tu strogost kao i neke političke mjere koje su usmjerene jačanju konkurentnosti smanjujući troškove radne snage.

 

43posto

njemačkih kompanija ulagat će u tržišta zemalja u razvoju

Bez poticajnih mjera u Njemačkoj i ostalim, relativno jakim europskim zemljama, koje su trebale nadoknaditi slabost južnoeuropskog tržišta, dogodio se manjak potražnje što mnogi ekonomisti smatraju razlogom izostanka oporavka od financijske krize. Iako se slabi rast polako vraća u većini članica eurozone, usporen oporavak i traljavi izgledi da se on stvarno i dogodi, nagrizaju njemačku ekonomiju. Kompanije poput BMW-a, Siemensa ili Adidasa koje su sudjelovale u istraživanju WSJ zato su poručile kako će više ulagati u tržišta u nastajanju te SAD. 

Komentirajte prvi

New Report

Close