Njemački plan naplate cestarina inozemnim vozačima iz inozemstva kršio bi zakone Europske unije, ocijenilo je povjerenstvo Europske unije, piše njemački magazin Der Spiegel.
Naime, analiza europskih stručnjaka pokazala je da bi cestarina diskriminirala strane vozače jer bi se njemačkim vozačima cestarina nadoknadila smanjenjem poreza na vozila. "Sporno je ponuditi olakšicu domaćim vozačima koja iznosi točno koliko i cestarina te zatim tvrditi da nema nikakve veze između dva zakona", rekao je jedan stručnjak. Glasnogovornik Europske komisije nije želio komentirati tu izjavu i najavio da će Bruxelles "procijeniti zakon kada bude donesen". Pritom je istaknuo kako "ne smije biti diskriminacije na temelju nacionalnosti, postupak mora biti jednak za sve, njemačke i strane vozače". Njemački ministar prometa Alexander Dobridnt tvrdi da njegov zakona ne diskriminira stane vozače i spreman je braniti ga i na sudu.
Taj ministar iz savezne pokrajine Bavarske koja jako podupire njegovu ideju, očekuje da bi novi zakon rezultirao novim proračunskim prihodom od 3,7 milijarda eura na godinu, od čega bi tri milijarde potekle od domaćih vozača. Osim toga, piše Der Spiegel, cestarina bi kršila još jedan propis EU, jer bi predložena vinjeta od 20 eura valjanosti deset dana bila previsoka cestarina u odnosu na 130 eura za godišnju vinjetu. Svojevrsno rješenje za pitanje njemačkih cestarina ponudila je još u siječnju povjerenica za promet Violeta Bulc istaknuvši da se to pitanje tiče cijele Europe. "Zato smo počeli razmišljati o uvođenju univerzalne europske cestarine koja bi imala u vidu potrebe korisnika u malim putovanjima diljem Europe", rekla je Bulc.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu