Njemačka produžuje rad nuklearki i traži ukidanje PDV-a na benzin u cijeloj Europi

Autor: Tomislav Pili , 08. ožujak 2022. u 07:00
Cijene benzina i dizela u Njemačkoj kreću se oko 2 eura za litru/Reuters

Vlada u Berlinu intenzivno raspravlja o stvaranju alternativa ruskom plinu.

U Njemačkoj se intenzivno raspravlja o mjerama koje bi ublažile drastični porast cijena energenata i dugoročno smanjila ovisnost o ruskim izvorima, a razmišlja se i o produljenju roka do kojeg bi njemačke nuklearne elektrane trebale biti isključene.

“Tehnički je moguće nuklearne elektrane dulje ostaviti u funkciji, pitanje želimo li to je političke prirode”, rekao je bavarski premijer Markus Söder u razgovoru za jutarnji program javnog servisa ZDF.

Za tri do pet godina
On smatra da bi produljenje rada nuklearnih elektrana za “tri do pet” godina pomoglo u procesu smanjenja ovisnosti o ruskim energentima, uz istodobno očuvanje klimatskih ciljeva.

Trenutno su još samo tri njemačke nuklearne elektrane u pogonu i to do kraja ove godine. Krajem prošle godine su iz mreže opskrbe električnom energijom isključene tri nuklearne elektrane. Odluka o izlasku Njemačke iz opskrbe energijom preko nuklearki donesena je 2011. nakon katastrofe u japanskoj Fukushimi.

Bavarski ministar je kao kratkoročnu mjeru naveo i smanjenje poreza na dodanu vrijednost na naftne derivate. “Stopa poreza na dodanu vrijednost za gorivo mora u najkraćem mogućem roku s 19 biti smanjena na sedam posto”, rekao je bavarski premijer tijekom sjednice bavarske vlade u ponedjeljak.

19

posto iznosi stopa PDV-a na naftne derivate u Njemačkoj, a predlaže se 7 posto

On je rekao kako je nedopustivo da država zarađuje na poskupljenju naftnih derivata i najavio kako će pokrenuti inicijativu da se diljem Europe uvede nulti porez na dodanu vrijednost na goriva. “I ova mjera je moguća na određeno vrijeme”, rekao je Söder.

Nakon najave američkog ministra vanjskih poslova Antony Blinkena o mogućoj zabrani uvoza nafte iz Rusije, cijene naftnih derivata su u Njemačkoj ponovno premašile povijesne granice.

Kako javlja Opći njemački automobilski klub (ADAC), srednja cijena litre supera dosegla je razinu od 1,96 eura. Dizel je s 1,98 eura po litri još skuplji. U pravilu je dizel jeftiniji od supera, a ovaj porast cijene ovog derivata ADAC objašnjava pojačanom potražnjom za loživim uljem.

Smanji grijanje, naudi Putinu
“To je netipično za ovaj dio sezone kada potrošnja loživog ulja obično pada, ali postoje naznake da građani koji se griju ovim energentom stvaraju zalihe za sljedeću zimu”, priopćeno je iz ADAC-a.

Njemački ministar gospodarstva Robert Habeck je prošlog tjedna građanima Njemačke preporučio štednju energenata. “Tko želi nauditi Putinu, taj smanjuje grijanje”, rekao je Habeck.

Podsjetimo, u Njemačkoj se ubrzavaju pripreme za izgradnju infrastrukture za prijenos ukapljenog plina (LNG) te prije svega LNG terminala koji bi trebao biti izgrađen u blizini Hamburga. Kao moguće lokacije spominju se Stade u pokrajini Donja Saska te Brunsbüttel, s druge strane ušća Labe, u saveznoj pokrajini Schleswig-Holstein.

“LNG terminali su dodatna premosnica i pomažu ostvarenju cilja postizanja energetske neovisnosti”, rekao je u veljači ministar Habeck za dnevnik Handelsblatt.

On je ukazao i na to da je zbog smanjene isporuke plina iz Rusije protekle zime dolazilo do uskih grla u opskrbi te zaključio da to “mora sa sobom povući i neke političke korake”.

Habeck je rekao da se LNG terminali mogu koristiti i za transfer vodika, na kojeg se oslanja dio njemačke klimatske strategije.

Komentirajte prvi

New Report

Close