Disneyland 60 godina bez konkurencije

Autor: Ana Maria Filipović Grčić , 21. srpanj 2015. u 14:39
Očekuje se da će Disneyeve prihode dodatno potaknuti otvaranje šangajskog zabavnog parka vrijednog 5,5 milijardi dolara

Zabavni su parkovi lani donijeli kompaniji 15 milijardi dolara dok je najbliži konkurent zaradio pet puta manje.

Disneyland obilježava 60. godišnjicu postojanja, a iako je ovaj zabavni park iz temelja promijenio pojam zabave, za nove ambiciozne planove još uvijek ima mjesta. Iako su zapravo originalno osmislili koncept tematskog zabavnog parka, nitko nije mogao predvidjeti Disneyev uspjeh, kao ni činjenicu da će Disneyland gotovo 60 godina biti bez konkurencije.

Dvostruko veća zarada 
Objedinjujući nekoliko različitih atrakcija na jednom mjestu, zatim gradnjom hotela i restorana u sklopu parkova, Disneyland je podigao standarde obiteljske zabave. Danas su parkovi i resorti postali njegovim najisplativijim dijelom, donoseći gotovo trećinu ukupne zarade kompaniji. Samo prošle godine parkovi su donijeli više od 15 milijardi dolara. To je dvostruko više nego nego što Disneyu, primjerice, donose filmovi i pet puta više nego što zarađuje njegov najbliži konkurent Universal. Očekuje se kako će Disneyu prihodi dodatno narasti nakon otvaranja zabavnog parka u Šangaju, u proljeće 2016. godine.

Riječ je o projektu vrijednom 5,5 milijardi dolara na kojem se radilo preko 20 godina.  Iako Kina već ima velik broj razvikanih i dobro posjećenih zabavnih parkova, brzo širenje bogate srednje klase podrazumijeva i njihove nepredvidljive potrošačke navike. Kinesko je tržište vrlo specifično i tradicionalno, no za Boba Igera, izvršnog direktora Disneya, nema straha. "Šangajski će zabavni park biti autentično Disney, i izrazito kineski", izjavio je Iger. Da je Disney sklon kompromisu s navikama lokalaca svjedoči i činjenica kako se u pariškom Disneylandu toči vino.

Kina nije presudna 
No, izlazak na kinesko tržište nije jedini Disneyev plan kojim će opravdati reputaciju najpoznatijeg zabavnog parka na svijetu.  S obzirom na promjene potrošačkih navika i tehnološke inovacije, sve se više zabavnih parkova otvara svake godine kao standardni dio turističke ponude. Ljudi koji, zahvaljujući Internetu, nisu više ograničeni samo na jedno iskustvo, postali su poseban izazov industriji zabave. Parkovi sada moraju iskoristiti svu inovativnost kako bi privukli posjetitelje, pa su i trgovački centri morali prihvatiti koncept mini-tematskih parkova kako bi opstali.

Diljem SAD-a niču parkovi poput Go Ape, Kidzania i brojnih drugih. Iako do 90-ih i Universal Studija Disneyland nije imao nikakve ozbiljnije konkurencije, koliko je model obiteljske zabave isplativ svjedoči ekspanzija ovog tipa zabave diljem svijeta. Tako su tematski parkovi poput Angry Birds Activity Parka ili Peppa Pig Worlda, pa čak i Top Gear ili Doctor Who parkova, još jedan od dovitljivih načina na koji kompanije dodatno zarađuju na autorskim pravima.

Jedna od vrlo uspješnih kompanija je Merlin Entertainments koja u svojoj ponudi ima nekoliko vrsta Legoland zabavnih parkova, kao i treći najposjećeniji zabavni park u Europi – Gardaland u Italiji. S godišnjom posjetom od gotovo četiri milijuna ljudi i s oko 56 vožnji u ponudi, nalazi se pri samome vrhu obiteljske zabave i turističke ponude.

Rast će dok ima mašte
Disney nema namjeru sići s trona zabavne industrije – ova kompanija sa sjedištem u Los Angelesu nedavno je u svoju galeriju uvrstila likove Marvela i Lucasfilma. Raznolikošću sadržaja i prepoznavanjem popularnosti stripa planiraju privući brojne nove posjetitelje. U prilog odličnom Disneyevom ukusu za tržište ide i činjenica kako za koju godinu planiraju najaviti i Star Wars Land.  Ključ Disneyeva uspjeha, kako je sam Walt Dinsey svojevremeno istaknuo, jest neprekidno osvježavanje ponude. "Disneyland nikada neće biti završen. On će nastaviti rasti dokle god u svijetu ima mašte", tvrdio je Disney.
 

Komentirajte prvi

New Report

Close