Iako je bilo najavljeno da će u rujnu s kineskom kompanijom biti potpisan ugovor o koncesiji za gradnju autoceste Banja Luka – Prijedor, od toga neće biti ništa i vrlo vjerovatno o tome će se razgovarati tek sljedeće godine, pišu Nezavisne novine.
U Ministarstvu prometa i veza RS ovog tjedna održan je još jedan sastanak s predstavnicima kineske kompanije China Shandong International and Tehnical Cooperation Group (CSI), na kojem su se “usaglašavala određena tehnička pitanja”.
“Izvjesno je da će oba projekta, tj. projekt za autocestu i za prugu ići istovremeno i da se čeka da se odrede i usaglase termini kada bi se moglo početi s ovim projektima”, rekli su iz Ministarstvu prometa i veza RS.
U ministarstvu kažu da će, kada se usaglasi tekst ugovora, pribaviti mišljenja Pravobraniteljstva, Komisije za koncesije i vlade, nakon čega će se potpisati ugovor koji je i preduvjet za početak radova na autocesti Banja Luka – Prijedor dugoj 42 kilometra i vrijednoj 297 milijuna eura.
Prema neslužbenim informacijama Nezavisnih novina, sve je manje onih koji vjeruju da će projekt te autoceste biti realiziran kako je zamišljen, odnosno putem koncesije. Problem je u tome što kineski investitori nisu zainteresirani za taj oblik suradnje, a s druge strane i Republici Srpskoj sporno je to što kineska kompanija traži jamstvo da će godišnje imati 30 milijuna eura od cestarine.
Za naplatne kućice ukupno 44 mil. kuna
Autoputevi RS pripremili su 3,5 mil. KM za nabavu i ugradnju opreme za naplatne kućice na autocesti Gradiška – Banja Luka u Novoj Topoli, Aleksandrovcu i Čatrnji, čime će ukupna cijena kućica biti veća od 11 mil. KM (oko 44 mil. kuna). Natječaj je otvoren je do 2. studenoga.
U Autoputevima Republike Srpske još ranije su priznali da broj vozila na dionici od Banja Luke do Prijedora u prvih pet-šest godina neće biti dovoljan da se izmire te obveze, odnosno da će biti daleko manji i da se neće zaraditi 30 milijuna eura godišnje.
“Pretpostavka je da će u početku naplate cestarine pokrivati 50 posto od traženih 30 milijuna eura”, rekao je nedavno Dušan Topić, direktor JP Autoputevi Republike Srpske.
42 kilometra
planirana je dužina autoceste Banja Luka – Prijedor
S druge strane, ako bi u skoroj budućnosti i bio potpisan ugovor o koncesiji, a što je malo vjerovatno, autocesta bi u upotrebi bila najranije za pet godina, objašnjavaju Nezavisne novine.
Prema planovima, nakon potpisivanja ugovora o koncesiji Republika Srpska bi u roku od dvije godine trebala obaviti izvlaštenje zemljišta, a sama gradnja bi trajala najmanje tri godine.
Za projekt autoceste Banja Luka – Prijedor i obnovu pruge na toj dionici do sada je potpisano nekoliko memoranduma s kineskim partnerima.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.“Usaglase” je srpski, a usuglase hrvatski! Isto vrijedi za usuglasiti!
Uključite se u raspravu