Nissan i Honda zajedno protiv kineske konkurencije i Trumpa

Autor: Poslovni dnevnik , 18. prosinac 2024. u 22:00
Čelni ljudi Nissana i Honde, Makoto Uchida i Toshihiro Mibe, traže način kako bi osnažili svoju poziciju na svjetskom tržištu/Reuters

Udruživanjem bi postali treći najveći proizvođač automobila na svijetu.

Proizvođači automobila Nissan i Honda pregovaraju o spajanju čime bi nastao japanski div vrijedan 52 milijarde dolara, javlja Financial Times. Tvrtke trenutačno proučavaju na koji bi se način udruživanje moglo provesti kako bi poboljšale svoju poziciju u borbi s brzorastućim kineskim proizvođačima električnih vozila (EV).

Nissanove dionice porasle su u srijedu na tokijskoj burzi za 23,7 posto jer se očekuje da će sporazum donijeti značajnu premiju za kompaniju. Dionice Honde pale su za nešto više od 3 posto.

Financijski menadžeri skeptični
Razgovori su u ranoj fazi, a postoji zabrinutost zbog mogućeg političkog otpora u Japanu, jer bi spajanje dvaju najpoznatijih automobilskih marki moglo rezultirati značajnim gubitkom radnih mjesta, rekao je jedan od izvora.

Smanjenje šteta za carinu iz Meksika

Spajanjem bi japanski brendovi dobili značajnu proizvodnu bazu u SAD-u, što bi ublažilo utjecaj carina za uvoz iz Meksika gdje Nissan ima značajnu proizvodnju.

Nissan i Honda objavili su u ožujku da će surađivati na razvoju EV-a te su produbili pregovore usred neizvjesnosti što bi povratak Donalda Trumpa na mjesto predsjednika SAD-a mogao značiti za automobilsku industriju. Prije srijede, dionice Nissana, koji ima međusobno povezanu vlasničku strukturu s Renaultom, pale su ove godine za 40 posto, smanjujući tržišnu kapitalizaciju na 8,2 milijarde dolara. Honda ima tržišnu vrijednost od 44 milijarde dolara.

Ako bi se ova dva japanka brenda spojila, bili bi treći najveći proizvođač automobila na svijetu, iza Toyote i Volkswagena, što bi im omogućilo veće investicije u borbi s Teslom i kineskim BYD-om. Nissan je u studenom predstavio hitan plan oporavka, koji uključuje otpuštanje 9000 radnika, te smanjenje globalnih proizvodnih kapaciteta za 20 posto.

Financijski menadžeri u Tokiju izrazili su skepsu prema mogućem spajanju zbog preklapanja u poslovanjima Nissana i Honde te vjerojatnosti velikih otpuštanja i otpisa. “Teško je zamisliti da bi Honda to učinila bez nekakve subvencije ili jamstva japanske vlade”, rekao je voditelj velikog investicijskog fonda.

Pridruživanje Mitsubishija
Spajanje Nissana i Honde dalo bi ‘proširenoj’ kompaniji značajnu proizvodnu bazu u SAD-u, što bi moglo pomoći u ublažavanju utjecaja carina koje Trump predlaže za uvoz iz Meksika u kojem Nissan ima značajne proizvodne operacije. Nova alijansa mogla bi utjecati i na Mitsubishi Motors, u kojem Nissan drži gotovo 27 posto udjela, a koji bi mogao postati dio proširene tvrtke. Tri marke zajedno bi proizvodile oko 8 milijuna vozila godišnje.

Ako se pregovori o spajanju nastave, Nissan i Honda morat će riješiti pitanje različitih korporativnih kultura. Japanska vlada već je 2020. predložila ideju spajanja, zabrinuta da se domaći proizvođači ne mogu natjecati s kineskim konkurentima na polju EV-a i softvera kao samostalne tvrtke.

Komentirajte prvi

New Report

Close