Makedonija zauzima vodeće mjesto u Europi po tržišnom udjelu niskotarofnih zračnih prijevoznika, dok je Bosna i Hercegovina šesta na popisu, pokazuje istraživanje portala anna.aero.
Niskotarifne aviokompanije u Makedoniji imaju gotovo 66% tržišta u 2018. godini, dok u Bosni i Hercegovini nude 56,2% od ukupnog broja sjedišta. Hrvatska je na 20. mjestu popisa. Na BiH aerodromima posluju niskobudžetne zrakoplovne kompanije Air Arabia, Eurowings, Flydubai, Norwegian, Pegasus Airlines i Wizz Air i Eurowings a od 29. listopada s banjalučkog aerodroma krenut će i Ryanair.
66 posto
tržišta u Makedoniji imaju niskotarifne zrakoplovne kompanije
Dolaskom Ryanaira udjel niskocjenovnih zrakoplovnih kompanija u Bosni i Hercegovini prelazit će 60%, čime bi se ta zemlja na europskoj listi smjestila odmah nakon Makedonije. U Makedoniji su aktivni niskotarifni zračni prijevoznici Flydubai, Wizz Air i Pegasus Airlines
Nema kraja rastu
Prema istraživanju, sjedišta u zrakoplovima niskotarifnih prijevoznika u Europi dosegnut će više od 36% svih sjedišta u 2018. godini. Njihov tržišni udjel povećava se 1,4 posto godišnje, a niskotarifni sektor činit će 50% svih sjedišta do 2027. godine. Procjenjuje se da će na letovima u Europi 2018. godini biti 501,83 milijuna sjedišta u zrakoplovima kompanija s niskim troškovima, što je za 7,4% više u odnosu na 2017. godinu, te će ove godine niskotarifno tržište prvi put premašiti pola milijarde sjedišta u odnosu na godišnje kapacitete.
Prije dvije godine niskobudžetne zrakoplovne kompanije prevezle su 28 posto od ukupnog broja putnika u svijetu, čime je njihov broj u 12-mjesečnom razdoblju prvi puta premašio milijardu. U Europi su niskobudžetne kompanije prevezle gotovo trećinu svih putnika, u Aziji nešto više od 31 posto, te 25 posto u Sjevernoj Americi. Posebno je zanimljiv slučaj Wizz Aira, jedne od zrakoplovnih kompanija s najbržim rastom u Europi i vodećeg niskotarifnog zračnog prijevoznika u središnjoj i istočnoj Europi.
Ta je kompanija u svibnju ove godine postigla novi rekord po broju putnika. Wizz Air je za godinu dana prevezao više od 30 milijuna putnika, dok je poslovanje u Europi poraslo za 24%.
Wizz Air je američki
Iako joj je sjedište u Mađarskoj i predstavlja se kao mađarska kompanija, Wizz Air bi mogao biti britanski jer je sjedište kompanije majke, Wizz Air Holdinga, u britanskoj poreznoj oazi Jersey. Ali Wizz Air nije ni britanski jer mu je najveći investitor Indigo Partners, američka investicijska kuća, specijalizirana za investicije u transportu, a većinu dioničara čine američke investicijske kuće.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu