Šef Mercedes-Benza pozvao je Bruxelles da snizi carine na električne automobile uvezene iz Kine, baš u trenutku kada Europska komisija razmatra podizanje uvoznih carina usred istrage o subvencijama Pekinga za njihovu automobilsku industriju.
Povećana konkurencija iz Kine pomogla bi europskim proizvođačima automobila da dugoročno proizvode bolje automobile, rekao je izvršni direktor Ola Källenius, dodajući da protekcionizam “ide u krivom smjeru”.
Subvencije Pekinga
“Ne dižite carine. Ja sam protiv, mislim da idemo obrnutim putem: uzmite carine koje imamo i smanjite ih”, prenosi Financial Times. Kineske tvrtke koje žele izvoziti u Europu predstavljaju “prirodni razvoj konkurencije i potrebno im je odgovoriti boljim proizvodom, boljom tehnologijom, većom agilnošću”, dodao je. “To je tržišna ekonomija. Neka konkurencija nastupi.”
Inače, Komisija istražuje primaju li kineski proizvođači automobila subvencije od Pekinga koje im omogućavaju snižavanje cijena vozila koja se izvoze u Europu, potkopavajući proizvođače u regiji, piše Financial Times.
Francuski proizvođači automobila poput Stellantisa i Renaulta, koji nemaju velika poduzeća u Kini, glasno su govorili o prijetnji kineskih električnih vozila. No istraga je naišla na reakciju njemačkih proizvođača automobila koji se, pak, oslanjaju na Kinu gdje ostvaruju značajan dio svoje prodaje i profita.
Njemački čelnici strahuju od potencijalne odmazde Pekinga i kineskih potrošača u vrijeme kada lokalne marke kao što je BYD već otimaju tržišni udio zapadnih vodećih kompanija na najvećem svjetskom tržištu električnih vozila.
Statistika kaže, da se od tri Mercedes-Benza, više od jednog proda u Kini, a ta je zemlja prošle godine činila 40 posto Volkswagenove prodaje automobila. Kineski proizvođači automobila Geely i SAIC, koji je pod kontrolom kineske države, posjeduju petinu dionica Mercedes-Benza.
“Nismo tražili ovo”, rekao je Källenius. “Mi kao tvrtke ne tražimo zaštitu, a vjerujem da najbolje kineske kompanije ne traže zaštitu. Žele se natjecati u svijetu kao i svi drugi.”
Gospodarsko čudo
Usto je dodao: “Otvaranje tržišta je dovelo do rasta bogatstva, posebno u gospodarskom čudu Kine, koje je izvuklo stotine milijuna ljudi iz siromaštva”. “Ako vjerujemo da je protekcionizam ono što nam daje dugoročni uspjeh, vjerujem da nam povijest govori da nije tako.”
Trenutačno kineska električna vozila podliježu carini od 10 posto pri uvozu u Europu. Europski proizvođači automobila plaćaju 15 posto prilikom izvoza u Kinu, što je dio razloga zašto se većina njemačkih modela koji se prodaju u Kini proizvodi u toj zemlji. Källenius je kazao da moraju postojati “jednaki uvjeti” i da bi obje strane trebale “paziti na izgradnju ekonomskih prilika u kojima svi pobjeđuju”.
Usto je i naglasio: “Živimo u pragmatičnom svijetu i shvaćamo da postoje neka očekivanja od općeg pravila tržišne ekonomije … ali ako svoju sreću tražimo u povećanom protekcionizmu, idemo krivim putem.”
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.<p>meni su japanski auti super…</p>
<p> </p>
<p> </p>
Uključite se u raspravu