Nijemci rekordno neskloni trošenju novca i većim kupnjama

Autor: Poslovni dnevnik , 23. travanj 2020. u 21:59
GfK-ov indeks raspoloženja potrošača za svibanj pao je na -23,4 boda /REUTERS

Gašenje proizvodnje, zatvaranje trgovina i prekidi u lancima nabave primorali su mnoge kompanije na uvođenje skraćenog radnog vremena.

Nijemci trenutno nisu skloni većem trošenju novca, ako je suditi po do sada nezabilježenom negativnom rezultatu potrošačkog raspoloženja do kojeg je došla agencija GfK. Raspoloženje njemačkih potrošača na rekordno je niskim razinama zbog pandemije koronavirusa i mjera koje vlada poduzima kako bi je suzbila, pokazuje najnovije izvješće njemačke istraživačke agencije objavljeno u četvrtak.

Njegov indeks potrošačke klime za mjesec svibanj, dobiven anketom među 2000 građana, spustio se u negativno područje, na minus 23,4 boda, s revidirana 2,3 boda u mjesecu ranije.

„Potrošačka klima trenutno je u slobodnom padu“, rekao je Rolf Bürkl, istraživač pri GfK-u sa sjedištem u Nürnbergu, prema priopćenju. Dodaje da je vrijednost od minus 23,4 boda najniža u povijesti praćenja tih podataka.

Trgovci na malo, proizvođači i pružatelji usluga moraju se pripremiti za skoru, vrlo duboku recesiju“, upozorio je Bürkl. Potrošačko raspoloženje ostat će prigušeno u idućim mjesecima jer se očekuje da će se njemačka vlada odlučiti za vrlo sporo ublažavanje mjera suzbijanja epidemije COVID-19. Izraženijem pogoršanju pridonijela je pojačana sklonost potrošača štednji u vrijeme krize, napominju u GfK.

S obzirom kakve su ekonomske posljedice izazvale epidemiološke mjere, takav stav potrošača potpuno je razumljiv. Gašenje proizvodnje, zatvaranje trgovina i prekidi u lancima nabave primorali su mnoge kompanije na uvođenje skraćenog radnog vremena, što je pogodilo primanja zaposlenih i očekivanja u vezi izvedbe gospodarstva, pokazalo je istraživanje. Tome u prilog govori i podatak da je u travnju podindeks potrošačkih očekivanja u vezi primanja zabilježio najveći pad od početka provođenja istraživanja 1980. godine.

„Među mnogim je zaposlenicima snažno ojačao strah od gubitka posla“, upozorio je Bürkl. „To je značajna prepreka potrošnji, dodatno intenzivirana je činjenicom da zatvorene trgovine često nabavu proizvoda čine nemogućom“, zaključuje taj analitičar.

Komentirajte prvi

New Report

Close