Niče čak osam novih aerodroma

Autor: Darko Bičak , 08. siječanj 2016. u 07:48
Foto: Robert Anic/PIXSELL

Rapski aerodrom stajat će do 60 milijuna eura, a godišnje će primati oko 200 tisuća putnika, što je na razini krčkoga aerodroma.

Ove će godine Hrvatska, ali i cijela regija, postati bogatija za niz infrastrukturnih objekata u zračnom prijevozu. Do kraja godine u promet će biti puštena nova zračna luka Zagreb kapaciteta pet milijuna putnika, što je investicija vrijedna više od 330 milijuna eura. No, ove godine bi trebali početi radovi i na zračnoj luci na Rabu. Iako je riječ o realativno malom otoku u sjevernom Jadranu, najavljuje se da bi taj aerodrom trebao imati kapacitet od 200.000 putnika godišnje, što je na razini ZL Rijeka. U aerodrom na Rabu planira se uložiti do 60 milijuna eura.

I dok Hrvatska već ima primat u zrakoplovnoj infrastrukturi s ukupno devet operativnih aerodroma – sedam međunarodnih zračnih luka, Aerodrom Brač te Zračno pristanište Mali Lošinj, regija podosta zaostaje.
Slovenija ima dva ozbiljna uzletišta, BiH operira preko Sarajeva i Mostara (postoje uzletišta u Banjaluci i Tuzli), a Srbija zapravo samo Beograd iako se svako malo pokušava revitalizirati i Niš, a zanimljiv projekt je napravljen i u Kraljevu. Crna Gora ima turističku zračnu luku u Tivtu te poslovnu u Podgorici. Makedonija je obje svoje zračne luke, Skopje i Ohrid, dala u koncesiju turskom operateru TAV-u.

 

5milijuna putnika

godišnje moći će obraditi nova zračna luka u Zagrebu

Zanimljivo je da sve te zemlje planiraju ove godine krenuti u nove investicije. Bosna i Hercegovina planira napraviti aerodrom u Bihaću, Srbija u Novom Sadu i Užicama, Makedonija u Štipu, a Crna Gora u Nikšiću. Kako procjenjuje portal Ex-Yu Aviation News, projekt u BiH bit će opterećen hipotekom neuspjeha zračne luke u Trebinju, u koju je uložen milijunski iznos u izradu dokumentacije i konzultantske usluge, a godinama se nije krenulo s mrtve točke. Lokalne vlasti Bihaća planiraju uložiti milijun eura u projekt, a očekuje se novac i od kantonalnih i državnih vlasti. Većinu novca ipak bi trebao osigurati strateški partner.

Govori se da bi posrijedi trebao biti investitor iz Turske.

Pokrajinska vlada Vojvodine željela bi postojeće sportsko-poljoprivredno uzletište u Novom Sadu pretvoriti u komercijalni aerodrom koji bi služio, primarno, za čarter, teretne i niskobudžetne letove. No, kako je lokacija samo 70-ak kilometara udaljena od beogradskog aerodroma Nikola Tesla, postavlja se pitanje njegove prave svrshovitosti.
Srbija planira primarno revitalizirati, uglavnom za istu svrhu kao i u Novom Sadu, uzletište u Užicama koje je, zbog tadašnje vojne namjene, teško stradalo u NATO-ovim udarima 1999. godine. Procjenjuje se da će za to trebati 19 milijuna eura, a obnova bi mogla završiti ove godine.

Crna Gora želi u Nikšiću, na prostoru zapuštene rezervne zračne luke JNA, stvoriti svoj treći međunarodni aerodrom. Zasad je u projekt uloženo 1,6 milijuna eura, a ukupni će joj kapacitet biti 200.000 putnika. Makedonija pak u Štipu želi napraviti svoju glavnu cargo zračnu luku, a radovi će početi kad se završe metereološke studije. Koncesionar će i u ovom slučaju biti TAV.

Komentari (3)
Pogledajte sve

@bencic-jur

rapska medjunarodna zracna luka gradit ce se na mjestu one gudure izmedju Supetarske drage i Lopara kad se zatrpa do vrha smecem iz zelenog otoka.
Ako je nova lokalna vlast zaustavila to lupetanje o rapskoj zracnoj luci, smatram , da su daleko pametniji nego oni prije, koji su o takvom ludom projektu lupetali i trosili vrijeme i novac.

Niste se dobro informirali. Nažalost, na Rabu je nova HDZ-ova vlast zaustavila projekt izgradnje aerodroma označivši ga nepotrebnim. Eto, neka javnost zna s kakvim čudacima (nisam mogao pronaći blažu riječ) mi na Rabu imamo posla.

Rapski aerodrom !!!
Gdje će se graditi ?? Tko je investitor??

New Report

Close