Ni proizvođači ovog tipa robe u krizi nisu prošli neokrznuto: Volumen prodaje najviše raste u Kini

Autor: Poslovni.hr , 09. listopad 2023. u 12:12
Foto: Unsplash

Najvećim proizvođačima su u fokusu SAD, Kina, Europa (Njemačka kao najveće tržište).

Treba li u vremenima krize štedjeti i odreći se luksuznih proizvoda? Ili možda baš obrnuto? S početkom rata u Ukrajini krenuo je stampedo kupaca po moskovskim dućanima, ali ne prehrambenih namirnica, nego luksuznih proizvoda Louis Vuittona, Rolexa, Cartiera, Doira, Chanela i Guccia, piše HRT.

Jesu li proizvođači luksuznih dobara i proizvoda prošli neokrznuto?

“Nisu prošli neokrznuto, ono što se kod njih treba promatrati je kretanje njihove prodaje od 2019. godine. Ima dosta velikih kompanija koje su još za vrijeme sredine COVID krize bilježile značajan oporavak u prodaji svojih luksuznih proizvoda. Ono što sada vidimo je otrježnjenje nakon tog kvartalnog perioda rasta prodaje, to je prvenstveno povezano sa slabljenjem ekonomske aktivnosti najvećim gospodarstvima – SAD, Kina, Europa općenito”, istaknuo je Andrej Knez, glavni ekonomist Bloomberg Adria.

“Najvećim proizvođačima su u fokusu SAD, Kina, Europa (Njemačka kao najveće tržište). Kada promatramo dinamiku na takvim tržištima možda je najsretnije spomenuti jedan od osnovnih fundamenata, raspoloživi dohodak i kako se on kretao u zadnjih 10 godina. U Kini je on zadnjih desetak godina porastao 60 posto, što je čak dvostruko više nego u SAD-u”, rekao je.

Koliko je veliko tržište luksuznih proizvoda?

“Govorimo o nekakvoj brojci od 440 milijardi dolara godišnje. Tu je zapravo najjednostavnije reći da je to suma prodaje svih najvećih luksuznih brendova u svijetu”, istaknuo je.

Istaknuo je da volumen prodaje najviše raste u Kini.

“Po kupovnoj moći oni su još uvijek na nižoj razini, ali među njima ima sve više i više brojčano milijardera koji mogu trošiti na luksuzna dobra”, rekao je.

“Većina luksuznih dobara nema kratki rok trajanja i ne postoji nužnost da se cijene agresivno snižavaju ne bi li se prodale. Dobar dio proizvođača luksuznih brendova kreira takve proizvode ograničenim dizajnerskim serijama, što vrlo brzo dolazi do toga da se ta potražnja kroz vrijeme još i više jača”, rekao je.

Ako gledamo funkcioniranje tržišnih kapitala, rekao je kako trenutno jedan jedini sektor koji prikazuje značajnije atraktivnosti nego što ih ima proizvođači luksuznih dobara je IT.

“Ostali sektori donose niže povrate investitorima, i oni ne kupuju toliko agresivno dionice nego što to vidimo kod luksuznih dobara”, ističe.

Ulagati u IT ili u luksuzne proizvode?

“Kod ulaganja se najviše sugerira pogledati stvarne fundamente koji stoje iza ulaganja. Među proizvođačima luksuznih dobara imate one koji stoje relativno lošije u odnosu na neke koji su snažniji, a isto takvu situaciju imate i u IT industriji, rekao je. Između jednog i drugog – što odabrati? Nije jednostavno”, zaključio je za kraj.

Komentirajte prvi

New Report

Close