Kuće, stanovi i poslovni prostor u Njemačkoj su ove godine značajno pojeftinili u prodaji, ali životni prostor za iznajmljivanje je ponovo poskupio, navodi se u izvještaju udruženja domaćih hipotekarnih banaka VDP.
Stambene nekretnine na prodaju su u trećem kvartalu od prethodnog pojeftinile za prosječnih 1,9 posto i za 6,3 posto godinu-na-godinu, navodi VDP u izvještaju predstavljenom u petak, piše DPA, a prenosi B92.
Cijene su u drugom kvartalu pale za zaprepašćujućih skoro 10 posto godinu-na-godinu, najviše od 2000. Statistički podaci za treći kvartal još nisu gotovi. VDP uključuje najvažnije financijske institucije u Njemačkoj, poput Deutsche banke, Commerzbanku, pokrajinske državne banke i velike štedionice.
Novi podaci i peti uzastopni kvartal cijena u recesiji ukazuju da će stabilizacija tržišta nekretnina trajati duže nego što se očekivalo. Isto vrijedi i za poslovni prostor.
“Dugo se čeka oživljavanje tržišta,” rekao je direktor VDP Jens Tolkmit.
VDP Indeks cijena nekretnina zasniva na transakcijama više od 700 banaka i precizniji je od analiza baziranih na oglasima, jer te cijene su podložne promjeni pri pregovorima prodavatelja i kupca.
Ekonomisti pad cijena pripisuju slabijoj potražnji, koja je pak, posljedica kupcima obeshrabrujuće skupljeg financiranja i napuhanih troškova gradnje.
Nekretnine su pojeftinile i u sedam najvećih njemačkih gradova, usprkos oskudnoj ponudi, za 1,3 posto kvartalno i 5,7 posto za godinu: Najviše u Frankfurtu, 9,1 i najmanje u Berlinu, 4,7 posto.
Manjak stambenog prostora se reflektira na tržište izdavanja, gdje su cijene iz trećeg kvartala bile oko 5,8 iznad onih od godinu dana ranije.
“Sve izraženiji manjak stambenog prostora i ogromna potražnja podgrijavaju cijene zakupa”, rekao je Tolkmit.
Posebno je, međutim, oštar pad cijene komercijalnih nekretnina, koje su u trećem kvartalu pojeftinile međugodišnjih 10,6 posto. To je prvi put u Njemačkoj od 2009. da je poslovni prostor više pojeftinio od stambenog.
Cijene na tom tržištu potiskuju trend rada od kuće i oštriji propisi o energetskoj efikasnosti. Nadalje, objekti maloprodaje gube na atraktivnosti zbog rasta online trgovine i recesije potrošnje pod pritiskom inflacije.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu