Netflix, najveća svjetska platforma za video streaming, nadmašio je očekivanja analitičara u prvom tromjesečju.
Ipak, odlični rezultati nisu uspjeli podići cijenu dionice jer su najavljeni izgledi tvrtke niži od očekivanja Wall Streeta. Uz to, dodatno je cijenu dionice srušila neočekivana objava koja je stigla iz Netflixa o tome da više neće kvartalno izvještavati o broju svojih pretplatnika te o prihodima po korisniku usluge.
S tom praksom počet će u prvom kvartalu 2025. godine, a broj pretplatnika objavljivat će kada i kako budu dostizali bitne prekretnice ili tzv. ‘milestone’ ciljeve, kazali su.
Ukidanje metrike
Ta najava nije dobro dočekana na tržištu jer se, smatraju analitičari, radi o ukidanju bitne metrike poslovanja, odnosno njeno skrivanje, što zasigurno ne pridonosi transparentnosti tvrtke. Analitičari tvrde će ovaj potez uznemiriti ulagače a, ujedno i otežati analitičarima modeliranje poslovanja tvrtke u budućnosti.
Također su rekli da nije jasno što će potaknuti nove registracije korisnika, nakon što se faza s procesom ukidanja dijeljenja lozinki završi. Iz Netflixa pak tvrde, da će pomaknuti svoj fokus s metrike rasta korisnika na tradicionalnije pokazatelje kao što su profitna marža i prihod.
U svom pismu dioničarima, iz Netflixa su poručili “sada stvaramo vrlo značajan profit i slobodni novčani tok. Također razvijamo nove izvore prihoda kao što su oglašavanje i naša značajka za dodatno članstvo, tako da su članstva samo jedna komponenta našeg rasta.”
Inače, Netflix je u prvom tromjesečju dodao 9,33 milijuna korisnika, čime je ukupan broj pretplatnika porastao na 296,6 milijuna, čime je dodatno učvrstio svoje vodstvo na tržištu streaminga. Brojka je gotovo udvostručila predviđanja analitičara od 4,9 milijuna, što predstavlja povećanje od 16 posto u odnosu na isto tromjesečje prošle godine.
No, tempo rasta umjeren je od četvrtog tromjesečja 2023., tijekom kojeg je tvrtka dodala 13,1 milijun. Porast broja korisnika prvenstveno se pripisuje planu koji podržava oglase odnosno mjerama za suzbijanje dijeljenja lozinki.
Netflix je u prvom tromjesečju zabilježio zaradu po dionici od 5,28 dolara, premašivši procijenjenih 4,49 dolara. Njegovi su prihodi iznosili 9,37 milijardi dolara, što je 15 posto više nego godinu dana prije, nadmašivši očekivanih 9,29 milijardi dolara. Operativna marža također se poboljšala, popevši se na 28 posto s 21 posto od prije godinu dana.
Umjereno nije dovoljno
Netflix za drugi kvartal predviđa stopu rasta prihoda od 16 posto. Za fiskalnu godinu 2024. predviđa se da će rast prihoda biti između 13 i 15 posto, uz operativnu maržu od 25 posto što ukazuje na sporiji tempo rasta u drugoj polovici godine.
Također je ukazao na to da će se porast pretplatnika usporiti zbog sezonskih promjena. Budući da su Netflixovi izgledi ispod tržišnih očekivanja, ta je objava rezultirala padom dionice, odmah po objavi u četvrtak, a najava ‘skrivanja’ pretplatnika dodatno ga je produbila.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu