Nestlé u ratu sa šest europskih trgovačkih lanaca

Autor: Tomislav Pili , 23. veljača 2018. u 07:56
FOTO: Reuters

Trgovački lanci iz Belgije, Francuske, Italije, Njemačke, Španjolske i Švicarske traže niže cijene.

Švicarska prehrambena kompanija Nestlé usred je "rata" sa šest europskih trgovačkih lanaca koji bojkotiraju njegovu robu tražeći niže cijene.

Međutim, spuštanje cijena u ovom trenutku Nestléu nimalo ne ide u prilog s obzirom na posljednje podatke o prodaji. Kako piše Reuters, vodeća svjetska prehrambena kompanija prije tjedan dana sukobila se sa AgeCoreom, ženevskom skupinom koja predstavlja šest europskih maloprodajnih lanaca. Prema podacima s njihove LinkedIn stranice, članovi AgeCorea su njemačka Edeka, francuski Intermarche, Eroski iz Španjolske, švicarski Coop, belgijski Colruyt te talijanski lanac Conad.

Trgovci su zatražili bolje uvjete nabave, zaprijetivši obustavom narudžbi Nestléove robe. Ovoga tjedna prijetnja je i realizirana. Tako je Coop objavio da do daljnjega ne naručuje 150 vrsta Nestléovih proizvoda. Conad je poručio kako su AgeCoreove članice smanjile narudžbe za 20 posto. Nestlé je pak u srijedu objavio kako žali što kupci u pojedinim europskim lancima ne mogu do njegove robe.

 

0,4 posto

rasla je Nestléova prodaja u 2017., najslabije u posljednjih 20 godina

Pregovori se nastavljaju u dobroj vjeri, tvrdi švicarska kompanija i nada se da će uskoro doći do zadovoljavajućeg rješenja. Bojkot robe došao je u vrlo nezgodnom trenutku za Nestlé s obzirom da su za 2017. objavili najslabiji rast prodaje u posljednjih 20 godina, od tek 0,4 posto na 89,8 milijardi franaka. Robert Waldschmidt, analitičar tvrtke Liberum, smatra kako će dvije strane ubrzo doći do kompromisnog rješenja.

No, u slučaju najgoreg scenarija – potpunog prestanka naručivanja robe svih AgeCoreovih članica – Nestléova prodaja smanjit će se između dva i tri posto, procjenjuje Waldschmidt. Ovaj spor posljednji je u nizu tenzija između trgovaca i dobavljača. Naime, zbog proijenjenih trendova prehrane kompanije nude zdravije, ali i skuplje proizvode. To se ne sviđa trgovcima koji imaju svojih problema s konkurencijom internetske prodaje. Prije godinu dana britanski Tesco prestao je naručivati dio proizvoda od Heinekena, a u listopadu 2016. taj je lanac prestao od Unilevera naručivati omiljeni britanski namaz.   

Komentirajte prvi

New Report

Close