Švicarski prehrambeni div Nestlé ove godine očekuje tek nijansu bolji rast prodaje od pet posto nakon ne osobito uspješne 2014. godine.
Na predstavljanju rezultata u četvrtak u sjedištu kompanije, švicarskom gradu Veveyu, uprava je istaknula da je lanjski organski rast prodaje, ako se isključe tečajne razlike i akvizicije, bio 4,5 posto veći na godišnjoj razini. Rezultat je u skladu s očekivanjima, kako analitičara, tako i same kompanije koja je još u listopadu objavila kako neće postići ciljani rast prodaje od pet posto. Gledano po kontinentima, prodaja u Sjevernoj Americi je porasla 5,4 posto, u Aziji, Oceaniji i Africi za 5,7 posto, a u Europi za 1,9 posto.
91,6mlrd.
franaka iznosila je lanjska ukupna prodaja Nestléa
Ako se tečajne razlike uključe u računicu, prodaja je opala 0,6 posto na 91,6 milijardi franaka, što je ponajviše zasluga jakog franka, ali i usporavanja prodaje u Kini te deflacijskih trendova u eurozoni. No, svojim dioničarima Nestlé je ipak donio dobre vijesti jer je dobit uvećana za 4,4 milijardi franaka na 14,5 milijardi franaka. Ipak, detaljniji pogled otkriva da je na skok dobiti utjecala prodaja udjela u francuskoj kozmetičkoj tvrtki L'Oreal, zatim rezanje troškova poslovanja te povećanje cijena. Iz tog razloga poslovodstvo je predložilo povećanje dividende na 2,2 franaka po dionici. Lani je dividenda iznosila 2,15 franaka. Veća dividenda mogla bi biti dodatni motiv investitorima za kupnju Nestléovih dionica.
Naime, nakon siječanjske odluke švicarske središnje banke da odustane od politike vezanja tečaja franka za euro, dionica je oslabila šest posto. Do sada je već uspjela izbrisati dobar dio gubitaka jer se anticikličke dionice zbog svojih stabilnih dividendi opet vraćaju u burzovnu modu. Pogled uprave u ovu godinu otkriva očekivanja vrlo slična lanjskim rezultatima, kako je naglasio izvršni direktor Paul Bulcke, a prenosi Reuters. Ciljevi za ovu godine, kazao je Bulcke, uključuju poboljšanje marži te zarade po dionici.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu