Neizvjesna budućnost španjolskih brodogradilišta

Autor: Poslovni.hr/Hina , 05. srpanj 2013. u 15:52
Ilustracija

Divovski kranovi u španjolskom brodogradilištu u gradu Vigu stoje besposleni zbog gubitka narudžbi, za što krive prijetnje da bi EU mogla prisiliti brodograditelje da vrate milijarde eura spornih državnih subvencija.

Divovski kranovi u španjolskom brodogradilištu u gradu Vigu stoje besposleni zbog gubitka narudžbi, za što krive prijetnje da bi Europska unija (EU) mogla prisiliti brodograditelje da vrate milijarde eura spornih državnih subvencija.

"Nijedan brod ne izlazi iz brodogradilišta, ono je u potpunosti paralizirano", kazao je Manuel Simon, glasnogovornik ogranka sindikata CIG za radnike metalne industrije u Vigou.

Brodogradilište metalnih brodova radi s pola kapaciteta, i to zahvaljujući narudžbi američkog klijenta za izgradnju broda za naftnu platformu, što ga čini sretnom iznimkom, kazao je čelnik tvrtke Alberto Iglesias.

"Prije četiri ili pet godina mogli smo, samo ako smo htjeli, potpisati istovremeno i pet ugovora", dodao je.

Ujedno napominje i da su španjolska brodogradilišta u velikim teškoćama nakon što je EU 2011. naložio vladi da ukine državne potpore tome sektoru.

Prijetnja da bi Bruxelles mogao vladi odrediti da zatraži povrat većine od tri milijardi eura državne pomoći koju je sektor primio u razdoblju od 2005. do 2011. samo im otežava ionako velike probleme i strahove.

Sektor brodogradnje izgubio je ugovore za 50 brodova zbog bojazni koje su potpirile istrage EK o državnoj pomoći, rekli su iz udruženja PYMAR koje zastupa interese španjolskih brodograditelja.

Šest španjolskih brodogradilišta već je ugašeno posljednjih godina, nakon čega ih je ostalo raditi svega 19 u kojima je izravno ili neizravno zaposleno 87 tisuća ljudi.

Grad Vigo nalazi se na sjeverozapadnoj obali Španjolske i ima ukupno oko 300 tisuća stanovnika, a pogođen je ionako već izrazito visokom nezaposlenošću od oko 27 posto.

Bruxelles će 17. srpnja presuditi moraju li brodogradilišta vratiti državnu pomoć.

Komentirajte prvi

New Report

Close